پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مهدویت

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری با بیان این که از آسيب هاي مهم در فرهنگ مهدويت، تفسيرها و برداشت هاي نادرست از موضوعات اين فرهنگ اسلامي است، تصریح کرد: علما و روحانیان باید با تلاش های علمی در این خصوص پاسخگوی شبهات مطرح شده در این خصوص باشند.

حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، کسب معرفت نسبت به امام زمان(ع) را از وظايف مهم منتظران حقیقی در دوران غیبت دانست و گفت: منتظران تنها با کسب معارف مهدوي مي توانند گرفتار كفر، نفاق و جاهليت نشوند.

وی درباره رشد فرقه‌هاي انحرافي در جامعه هشدار داد و گفت: در عصر غيبت كبري به خصوص عصر آخرالزمان بلاهايي مردم را احاطه كرده كه اكثر شيعيان جز كساني كه تسليم امر پروردگارند. در آن دوران گرفتار انكار مي‌شوند.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که متأسفانه مخالفان و بدخواهان اسلام در انديشه انحراف افكارها هستند تابه اين وسيله مردم را از راه درست دور كنند، ادامه داد: همه اين مسائل آزمايش الهي در سنجش ميزان ايمان افراد است، بنابراين بايد با تاسي به رهنمودهاي امامان معصوم (ع) و آيات قرآن به دنبال خروج از اين فتنه‌ها باشيم.

وی با بیان این که آنچه بيش از هر چيز موجب پيدايش انحرافات و برداشت هاي غلط نسبت به مسأله مهدویت و انتظار در جامعه شده است، عدم آگاه سازي جامعه نسبت به مفاهيم صحيح مهدويت و انتظار است، بیان داشت: باید از هر گونه نگاه های سطحی و عوامانه نسبت به مسأله مهدویت به شدت پرهیز شود.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری با اشاره به اينکه در جامعه مهدي (عج) همه انسان‌ها صالح هستند، افزود: در جامعه مهدي (عج) زمينه‌هاي گناه از بين رفته و مردم از گناه دوري مي‌کنند.

حجت الاسلام صالحی بر ضرورت ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت در میان نسل جوان جامعه تأکید کرد و گفت: انتقال فرهنگ مهدويت به نسل جوان و تربيت آن ها به عنوان منتظران ظهور حضرت مهدي (عج) ضرورتي انکار ناپذير است.

وی افزود: اعتقاد به مهدويت الهام‌بخش براي ادامه راه و رسيدن به هدف نهايي است و در اين مسير بايد جوانان را با شبهات وارده به اين مسأله آشنا و آنها را در مقابل تهاجم فرهنگي دشمنان حفظ كرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شناخت امام عصر (عج)، تهذيب نفس و خودسازي مهمترين شاخصه منتظر واقعي امام عصر(عج) تصریح کرد: به رغم برخي اختلافات، اصل اعتقاد به مهدويت از آموزه‌هاي مسلم اسلامي است.

حجت الاسلام صالحی با بيان اينکه بسياري از حرکت هاي اصلاحي در تاريخ و عصر حاضر متاثر از انديشه مهدويت بوده است گفت: بايد مراقبت باشيم، مفهوم انتظار، تحريف نشده و انديشه هاي نادرست در جامعه حاکم نگردد.

وی بیان داشت: دشمن از هر حربه اي استفاده مي کند تا جلوي رشد تفکر مهدويت را در جامعه اسلامي بگيرد و يا آن را تحريف کند بنابراين با شناخت صحيح مباحث مهدويت، جلوي هر گونه تخريب و تحريف در آن را گرفت.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با بیان این که از آسيب هاي مهم در فرهنگ مهدويت، تفسيرها و برداشت هاي نادرست از موضوعات اين فرهنگ اسلامي است، تصریح کرد: علما و روحانیان باید با تلاش های علمی در این خصوص پاسخگوی شبهات مطرح شده در این خصوص باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha