جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ عثمان بطیخ مفتی تونس

حوزه/ مفتی تونس گفت: توبه حقیقی از تررویست ها سر نمی زند و از سوی دیگر آنها مسئول خون شهدا هستند که باید به جزای اعمال خود برسند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ عثمان بطیخ مفتی تونس در پاسخ به سؤالی درباره توبه عناصر گروه های تروریستی و میزان جدی بودن توبه این افراد در شرایط کنونی گفت: اعتمادی به توبه این افراد نیست و این کار آنها هم در این شرایط نوعی فریبکاری است؛ چراکه آنها سران فتنه و دروغگو و جنایتکار هستند و توبه حقیقی از آنها سر نمی زند و از سوی دیگر آنها مسئول خون شهدا هستند و مسلمانان زیادی را به قتل رسانده اند که باید به جزای اعمال خود برسند.

وی افزود: با صرف نظر از جدال و جنجال سیاسی موجود درباره موافقان و مخالفان تروریست ها هیچ کس به راستگو بودن آنها در توبه و پیشمانی اعتماد ندارد به ویژه توبه رهبران و فرماندهان و نظریه پردازان آنها؛ چراکه این افراد اصلا به توبه فکر نمی کنند و اگر هم این روزها سخن از توبه بزنند به دنبال فریبکاری و نینرنگ هستند و ما بر این باوریم که توبه فقط از جوانانی پذیرفته می شود که فریب تروریست ها را خورده اند و قبل از اینکه دستشان به خون کسی آلوده شود از راه اشتباه خود بازگشته و توبه کرده اند.

مفتی تونس در ادامه به آیات فراوان قرآن کریم و احادیث نبوی اشاره کرد که همه بر این واقعیت اجماع دارند که توبه کسانی پذیرفته می شود که در جنایت ها دست نداشته اند و کسی را نکشته اند و از روی نادانی به تروریست ها پیوسته اند و تازه همین افراد هم باید پس از توبه تحت نظر باشند تا راستگو بودن آنها معلوم شود.

وی افزود: سران فتنه و کسانی که دروغگو بودن آنها معلوم است و کسانی که مرتکب جنایت شده اند، توبه ای ندارند و در برابر جنایت هایی که مرتکب شده اند و خون هایی که به ناحق بر زمینه ریخته اند مسئول هستند و باید مجازات شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha