سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام ارزانی

حوزه/ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به ابعاد والای شخصیتی حضرت آیت الله مظاهری گفت: آیت الله العظمیمظاهری در حوزه اخلاق دارای مکتب است و به واقع اخلاق با نام این مرجع تقلید گره خورده است .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی در نشست خبری مراسم نکوداشت حضرت آیت الله مظاهری ، اظهار کرد: در واقع آیت الله العظمی مظاهری در میان مراجع ، دارای مکتب خاص در حوزه اخلاق است، علی رغم آنچه همه مراجع عظام مزین به اخلاق هستند ولی نام این مرجع عالی قدر با اخلاق گره خورده است.

وی با بیان اینکه حضرت آیت الله مظاهری در حوزه نظری اخلاق آثای شگرف از خود به یادگار گذاشته و در این عرصه قائل به اصالت فطرت است گفت: مشی اخلاقی حضرت آیت الله مظاهری نیز منحصر به فرد است چرا که با مطالعه و بررسی سیره اخلاقی این مرجع متوجه داشتن نگاه امیدوارانه و در اصطلاح عموم نیمه پر لیوان به اشخاص و وقایع هستند، این بزرگوار علاوه بر اینکه سخنران خوبی هستند گوش شنوایی نیز برای سخنان مردم دارد.

حجت الاسلام ارزانی تاکید کرد:  حضرت آیت الله مظاهری قائل به این هستند که با کرامت بخشیدن به فرد می توان مانع ارتکاب اشخاص به گناه شد، همچنین حضرت آیت الله مظاهری  در بخش تفسیر قرآن نیز صاحب سبک هستند، و تفسیر قرآن را به صورت روشمند انجام می دهند.

وی ادامه داد: تلاش و همت والای این مرجع عالیقدر در این سن نسبت به اقامه نماز جماعت در سه وعده، برگزاری جلسات هفتگی اخلاق برای اقشار مختلف مردم، برگزاری محافل تفسیر قرآن به زبان ساده و تاکید بر تفسیر آیه به آیه و آیه به روایت و جلسات باشکوه درس خارج فقه در مدرسه صدر بازار حائز اهمیت است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با اشاره به نگاه جامع و ساده زیستی این مرجع عالیقدر به تاکید فراوان، حضرت آیت الله مظاهری به کاربردی بودن علوم ابراز کرد: این مرجع عالیقدر همواره به طلاب و فضلا بر کاربردی بودن مطالب و علوم اهمیت می دهند و توصیه می نمایند باید به طلاب مطالبی بیان کرد که در صحنه عمل کاربردی باشد.

وی افزود: نگاه آیت الله مظاهری نسبت به عرصه بین المللی بی نظیر است، این بزگوار به عنوان نمونه برای همه همایش های توحید جهان پیام های پرمغز و پرمعنایی داشته است و نسبت به تقویت جایگاه حوزه های علمیه خارج از کشور و حضور طلاب خارجی در اصفهان نگاهی بی بدیل و عمیق دارد.

دبیر مراسم نکوداشت آیت الله العظمی مظاهری ضمن اشاره به جامعیت علمی این مرجع عالیقدر در عرصه علم رجال ، فقه و اصول ، کلام و تفسیر قرآن به برخی از آثار و تالیفات این مرجع اشاره کرد و گفت: در روز 25 آذر مجموعه ای سی و شش جلدی از آثار این مرجع در ابعاد مختلف چون اخلاق، ولایت فقیه، شروح دعا، قواعد فقهی و منازل سالکین تحت عنوان موسوعه آیت الله العظمی مظاهری رونمایی می شود.

وی یادآور شد:  سه جلد کتاب در قالب مقالاتی که علما و فضلای طلاب سراسر کشور به این مرجع عالی قدر اهدا نموده اند و همچنین کتاب زندگی نامه این مرجع در 600 صفحه و دو کتاب منتخب و گزیده آثار این مرجع در این همایش رونمایی می شود.

انتهای پیام

313/38

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha