چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سید حسین مومنی اصفهان

حوزه/ معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان، ضمن تاکید بر شاخصه های بارز شخصیتی آیت الله مظاهری گفت: هجرت این مرجع عالیقدر از قم به اصفهان و لبیک گفتن به توصیه رهبری مظهر تسلیم عملی در برابر امر ولی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان ، حجت الاسلام سید حسین مومنی پیش از ظهر امروز در نشست خبری ستاد برگزاری نکوداشت آیت الله مظاهری اظهار کرد: نکوداشت آیت الله مظاهری نکوداشت علم و فقاهت است.

وی با اشاره به صرف کردن عمر آیت الله مظاهری در راستای ترویج اسلام و تالیف منابع قوی از مکتب تشیع گفت: قدردانی از تلاش این مرجع که باعث حفاظت از مرزهای فکری و عقیدتی و اخلاقی تشیع در این جهان پر تلاطم امروز شده یک وظیفه است.

حجت الاسلام مومنی افزود: تلاش های این مرجع در راستای مکتب تشیع در آسمان پرستاره مرجعیت به خوبی می درخشد، حضور آیت الله العظمی مظاهری از سال 1375 در اصفهان به درخواست مردم آثار و برکات بی نظیر داشته است که استقلال حوزه علمیه اصفهان و همچنین مطرح شدن حوزه علمیه اصفهان در سطح جهان تشیع از مهترین آنها است.

وی با اشاره به ولایت پذیری حضرت آیت الله مظاهری که با انگشت اشاره ولی امر مسلمین در صحنه عملی لبیک گفته و به اصفهان هجرت نموده خاطر نشان کرد: در واقع آیت الله مظاهری با این ایثار خود تسلیم بودن در برابر امر ولی زمانه به نمایش درآمد.

این محقق حوزوی ادامه داد: این هجرت از قم به اصفهان باید برای دیگر علما و فضلا الگو باشد چرا که امروز نیازمندیم علما به شهرهای دیگر کشور هجرت کرده و باعث ارتقاء جایگاه حوزه های علمیه شوند.

حجت الاسلام مومنی ابراز کرد: آیت الله العظمی مظاهری محور وحدت و همدلی مسئولان هستند و حضور ایشان باعث همبستگی اقشار مختلف مردم در اصفهان شده است، تاکید این مرجع عالی قدر بر ایجاد مراکز علمی و حوزوی همچون مرکز تحقیقات ریانه ای حوزه علمیه اصفهان، مرکز مدیریت، مرکز مشاوره و مرکز امور مساجد از جمله برکات آیت الله مظاهری در اصفهان است

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان افزود: ایجاد روحیه نشاط انقلابی در بین طلاب جوان و احیای دوباره حوزه علمیه اصفهان پس از سال ها رکود و رخوت از دیگر ثمرات این مرجع در اصفهان است.

وی یادآور شد: الگوگیری طلاب جوان و طالب علم از محضر این مرجع عالیقدر و تلمذ اخلاق، استفاده از تفاسیر قرآن و تسلط بی بدیل افکاری آیت الله العظمی مظاهری بر مباحث فقهی و عقیدتی از جمله آثار و برکات این مرجع عالیقدر در اصفهان می باشد

این پژوهشگر حوزه اصفهان ادامه داد: توجه ویژه رئیس حوزه علمیه اصفهان به استفاده از آیات و روایات ، نظم در استمرار ، بهره گیری از زبان ساده و روان  در سخنرانی ها و ارتباط گیری با مخاطبین بر اساس محبت به دیگران از جمله شاخصه های ابعادی شخصیت آیت الله مظاهری است.

313/38

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha