جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمد رضا صالحیان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صالحیان با تاکید بر جامعیت شخصیت حضرت آیت الله مظاهری در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فکر ی و فرهنگی، گفت: ایشان ملجا و پناهگاه همه سلایق سیاسی در اصفهان هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محمد رضا صالحیان، پیش از ظهر امروز در نشست خبری ستاد برگزاری مراسم نکوداشت حضرت آیت الله مظاهری با  اصحاب رسانه ضمن اشاره به آغاز هفته وحدت، اظهار کرد:  براساس روایت ائمه اطهار(ع) کسی که عالمی را گرامی بدارد، گویی رسول مکرم (ص) را گرامی داشته و کسی  که رسول اکرم اسلام(ص) را گرامی بدارد، همچون آنکه خداوند متعال را گرامی داشته است.

وی با بیان اینکه علی رغم حضور بیست ساله حضرت آیت الله مظاهری دراصفهان و هجرت این مرجع عالی قدر از قم به اصفهان به توصیه رهبری، حلقه مفقوده ای برای مردم اصفهان نسبت به قدردانی از این تلا ش ها مشهود بود، گفت: شخصیت ایشان همچون نگینی ارزشمند در صحنه سیاست  و حوزه های علمیه جهان تشیع می درخشد.

حجت الاسلام والمسلمین صالحیان خاطرنشان کرد: بدون شک فکر و اندیشه، قلم و مکتب اخلاقی حضرت آیت الله مظاهری همیشه زنده است و هیچ گاه با برگزاری مراسم نکوداشت پرونده  این مرجع بسته نمی شود.

وی ابراز کرد: نکوداشت عالمان دینی تحت عنوان الگوسازی یک امر  و تاکید قرآنی است، چرا که  براساس منطق قرآن تکریم علما و معرفی الگوی مناسب و موفق یکی از ابزارهای تربیتی است. یکی از راه های تامین روح بلند الهی در انسان ها، معرفی الگو های فاخر چون نکوداشت عالمان دینی است که در این امر نقش رسانه ها  و مطبوعات بی بدیل است.

مسئول شورای سیاستگذاری  ائمه جمعه استان اصفهان عنوان کرد: حضرت آیت الله مظاهری پناهگاه و ملجاء همه سلایق  سیاسی در استان است و این مهم محقق نمی شد مگر اینکه ریشه در انصاف  داشته باشیم. ایشان در مسائل سیاسی همواره بر محور انصاف است که باعث درخشیدن بعد اجتماعی، سیاسی و اخلاقی این مرجع عالی قدر شده است.

۳۱۳/۳۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha