پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
 حجت الاسلام اصغر کریم زاده

حوزه/ عضو هیئت علمی مرکز تخصصی مهدویت قم گفت: وظیفه مهم و اساسی حوزه های علمیه است که با تربیت متخصّصان و عالمان دینی در حوزه های مختلف، اجازه مخدوش کردن چهره اسلام ناب محمّدی (ص) که نماد رحمت واسعه الهی است را به معاندین این شریعت مقدس ندهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام اصغر کریم زاده امروز در نشست بصیرتی با موضوع مهدیت، در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه آیت الله حکیم (ره) شیروان اظهار داشت: حوزه های علمیه و طلاب جوان باید با شناسایی اهداف دشمنان اسلام، از مرزهای دینی جامعه حفاظت کنند.

وی به تلاش های گسترده دشمنان اسلام برای مقابله با ارزشهای دینی و مبانی اعتقادی اشاره کرد و افزود: طلاب جوان باید با تعميق دانش دینی و بصیرت سیاسی خود اجازه نفوذ و القاء اندیشه های غیر اسلامی در بین آحاد جامعه را به دشمنان اسلام ندهند.

پژوهشگر مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم بیان داشت: حوزه های علمیه و طلاب باید در مقابل بروز و ظهور فرقه های ضالّه و منحرف که غالباً با چهره ای به ظاهر موجه سعی دارند با تحریک نژاد افراد جامعه،  واقعیت و حقیقت واحد اسلام را وارونه و غیر واقعی به نسل جوان جامعه بشناسانند، راهکارهای عملی داشته باشند.

وی ادامه داد: وظیفه مهم و اساسی حوزه های علمیه است تا با تربیت متخصّص و عالم دینی در حوزه های مختلف اجازه مخدوش کردن چهره اسلام ناب محمّدی (ص) که نماد رحمت واسعه الهی است را به معاندین این شریعت مقدس ندهد.

حجت الاسلام کریم زاده گفت: دشمنان همواره از گسترش تشيع و فرهنگ و انديشه مهدويت در جهان واهمه دارند، به همین دلیل هم با تاكتيكها و تبليغات ضد دینی، سعي در حذف اسلام و تشيع و کم ‌اهمیت جلوه دادن فرهنگ مهدويت و اندیشه‌های اسلام دارند.

وی شناخت دقیق طلاب از حوادث و جریانات روز جامعه را یکی دیگر از ضروریات این قشر خواند و اظهار داشت: امروز دیگر روحانی نمی تواند به اقامه نماز جماعت در یک مسجد و یا جمعی اکتفاء کند چرا نسل امروز ما با موج گسترده ای از شبهات دینی و اعتقادی مواجه است که پاسخگویی و دفع آنها بر عهده طلاب خوش فکر و عالم است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha