پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
وحدت

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با تاکید بر اینکه وحدت از ضرورت های جامعه اسلامی است، گفت: دشمنان اسلام همواره به دنبال تفرقه و اختلاف بین مسلمانان هستند، بنابراین باید زمینه اتحاد و همدلی بیشتر بین مسلمانان فراهم شود.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خراسان شمالی اظهار داشت: مسلمان جهان اسلام با تمسک به قرآن کریم باید وحدت خود را حفظ کرده و اجازه ندهند که دشمنان قسم خورده اسلام، بین مسلمانان شکاف ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان در تلاش هستند تا عزت و کرامت مسلمانان را کاهش دهند، افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی تا به امروز در پناه توجهات و دستگیری‌های امام عصر (عج) و هدایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به توفیقات و سعادت‌های بسیاری دست‌ یافته و همه توطئه های دشمنان خنثی شده است.

رئیس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه در این استان اقوام و مذاهب مختلفی وجود دارد، گفت: وحدت بین قومیت های استان و حضور فعال و وحدت بخش شیعه و سنی در همه عرصه های انقلاب، نظام و بویژه هشت سال جنگ تحمیلی یکی از افتخارات این استان به شمار می رود.

وی با بیان اینکه یکی از افتخارات استان خراسان شمالی این است که شیعه و سنی در کنار هم برای استقرار نظام و انقلاب اسلامی تلاش می کنند، افزود: آنچه از وحدت در کتاب ها نوشته شده و در آموزه های دینی بدان اشاره شده را می توان در زندگی روزمرده مردم این استان مشاهده کرد.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه قام معظم رهبری بارها در باره وحدت توصیه کرده اند، خاطرنشان کرد: تلاش براي ايجاد وحدت در ايران اسلامی برخاسته از منويات قرآن و فرمايشات پيامبر اکرم (ص) و بزرگان دين مقدس اسلام است .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha