جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وحدت حوزه و دانشگاه

حوزه/ امام جمعه بجنورد با تاکید بر اهمیت وحدت بین حوزه و دانشگاه گفت: وحدت بین حوزه و دانشگاه موجب حرکت کشور در مسیر پیشرفت و توسعه می شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، بعد از ظهر امروز در دیدار رؤسای دانشگاه‌ها و مدارس علمیه استان به مناسبت هفته وحدت اظهار داشت: اگر حوزه و دانشگاه در کنار هم باشند، کشور و ملت مسیر سعادت، ترقی و پیشرفت را طی می کند اما اگر این دو با دخالت دشمن از هم فاصله بگیرند کشور و مسلمانان ضرر می کنند.

وی با بیان اینکه تا زمانی که وحدت و زمینه های آن وجود داشته باشد، انقلاب اسلامی همچنان پر فروغ خواهد بود، افزود: ایجاد و تقویت وحدت بین علم و تقوا زمینه‌ساز داشتن دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه مطلوب است.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه مقصود از وحدت بین این دو نهاد یکی شدن دانشگاه و حوزه نیست؛ گفت: منظور از وحدت میان حوزه و دانشگاه، وحدت در هدف و مسیر و رسیدن به نقطه مطلوب است.

وی تصریح کرد: اگر امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بر وحدت پافشاری دارند به این دلیل است که هدف‌ها را فراموش نکرده و برای حفظ اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش تلاش کنیم.

رئیس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه نباید حوزه‌ و دانشگاه‌ از هم بی‌خبر باشند، گفت: باید این دو نهاد علمی از تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی یکدیگر مطلع بوده و با همفکری و همکاری و همیاری هم برای یاری ‌رساندن به توسعه و پیشرفت ایران اسلامی گام بردارند.

وی تاکید کرد: دانشجویان و طلاب باید بیش از پیش تلاش کنند تا سفره پربرکت انقلاب اسلامی را حفظ و گسترده‌تر کرده و انقلاب و اهداف والای انقلاب اسلامی را به نسلهای آینده نیز منتقل کنند.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: وحدت تمامی اقشار جامعه به‌ ویژه دانشگاه و حوزه‌های علمیه سبب عزت و کرامت بیشتر ایران اسلامی در دنیا می‌شود، از این رو از مسئولان حوزه های علمیه و دانشگاه‌ها انتظار می رود فرهنگ مباحثه و مناظره را بین دانشجویان و طلاب افزایش داده و پاسخگوی مسائل و شبهات آنها باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha