جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
احتمال ممنوعیت حجاب در یکی از ایالات نیجریه

حوزه/ در پی حملات تروریستی اخیر در نیجریه و به بهانه‌های امنیتی، دولت ایالتی آداماوا قصد دارد به طور موقت استفاده از حجاب را ممنوع اعلام کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از  naijamotherland، دولت ایالتی آداماوا در شرق کشور نیجریه، در پی حملات تروریستی اخیر در این کشور و به بهانه‌های امنیتی قصد دارد به طور موقت استفاده از حجاب را ممنوع اعلام کند.

احمد سجوه کمیسر دولت برای کسب اطلاعات و استراتژی این موضوع را در یک مصاحبه خبری اعلام کرد. به گفته کمیسر، فرماندار محمد بیندو به زودی ملاقاتی با اعضای شورای مسلمانان آداماوا و دیگر مقامات مربوطه داشته و احتمال ممنوعیت موقتی استفاده از حجاب اسلامی را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. گفته می‌شود که حملات انتحاری ماداگالی توسط فردی انجام شده که خودش را با حجاب استتار کرده است.

کمیسر همچنین از مردم خواست تا در اماکن عمومی چون جشن‌ها، مراکز خرید و بازارها، پارک‌ها، کلیساها و مساجد هوشیارتر باشند. به علاوه از رسانه‌ها نیز خواست تا پیش از پخش گزارش‌های پرشور، واقعیات را بررسی کنند و بدانند که پخش چنین گزارش‌هایی از سوی رسانه‌ها سبب رضایت تروریست‌ها می‌شود.

حملات تروریستی روز جمعه 9 دسامبر در شهر ماداگالی در این ایالت منجر به کشته و مجروح شدن عده زیادی از مردم شد. به گفته منابع رسانه‌ای، آمار کشته‌شدگان این حملات تروریستی تا کنون به 56 نفر رسیده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha