شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امروز جشن میلاد نبی اکرم (ص) در سرتاسر پاکستان

حوزه/ خیابان‌ها و شهرهای سرتاسر پاکستان امروز به مناسبت عید میلاد نبی اکرم (ص) به روایت اهل تسنن، تزئین و چراغانی شده‌اند، و بیش از ۱۵۰۰ مجلس و گردهمایی در راولپندی برگزار می شود .

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از dunyanews، خیابان‌ها و شهرهای سرتاسر پاکستان امروز به مناسبت عید میلاد نبی اکرم (ص) به روایت اهل تسنن، تزئین و چراغانی شده‌ و مردم ولادت پیامبر اسلام را در نقاط مختلف این کشور جشن می‌گیرند.

خیابان‌ها، بازارها، ساختمان‌ها و مساجد سرتاسر پاکستان از جمله کراچی، لاهور، پیشاور، کویته و اسلام‌آباد آماده پذیرایی از جشن میلاد پیامبر اسلام (ص) هستند. یک کیک 19 پوندی به مناسبت ولاد پیامبر اکرم (ص) در منطقه چینوت پنجاب تهیه شده است.

در همین راستا مناطق مختلف کراچی به ویژه جاده مسجد محمدعلی جناح شاهد اقدامات امنیتی شدید دولتی می‌باشد. نیروهای پلیس در لاهور نیز رژه‌ی نظامی به احترام ولات پیامبر اکرم انجام دادند.

بیش از 1500 مجلس در راولپندی

بیش از 1 هزار و 500 راهپیمایی و گردهمایی کوچک و بزرگ به مناسبت عید میلاد نبی اکرم (ص)، در بخش‌های مختلف شهر راولپندی در ایالت پنجاب پاکستان برگزار می‌شود. این درحالی است که تعداد زیادی از ساختمان‌های دولتی و خصوصی، و خانه‌های مردم در پاکستان به شکل زیبایی تزئین شده و آماده جشن گرفتن میلاد پیامبر اسلام هستند.

در این مجالس واعظان مذهبی و امامان جماعت به سخنرانی درباره زندگی و آموزه‌های پیامبر اسلام، حضرت محمد (ص) خواهند پرداخت و بیش از 3 هزار و 200 نیروی پلیس راهپیمایی‌ها را پوشش می‌دهند، درحالی که راهپیمایی اصلی در مرکز شهر توسط 1 هزار و 200 افسر پلیس نظارت می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha