پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله قریشی

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: همزمان با آغاز هفته وحدت، در مراسمی از سال ها مجاهدت علمی و تبلیغی آیت الله سید علی اکبر قریشی تجلیل می شود.

حجت الاسلام محمدباقر کریمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، گفت: همزمان با آغاز هفته وحدت در مراسمی  از سال ها مجاهدت علمی و تبلیغی آیت الله سید علی اکبر قریشی، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، تجلیل می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به افتتاح نمایشگاه فرهنگی و هنری با موضوع قرآن کریم از 20 تا 26 آذر ماه جاری، اظهار داشت: این نمایشگاه شامل عکس، آثار هنری، خوشنویسی و نقاشی خط، آثار ورک شاپ های طراحی و نقاشی، نمایش فیلم، کتب قرآنی، پایان نامه ها، مقالات، پوستر و تیزر برتر است که در محل دائمی نمایشگاه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

حجت الاسلام کریمی افزود: در این نمایشگاه 342 اثر عکاسی با موضوع قرآن شرکت کرده و با رای داوران، 40 اثر به بخش نمایشگاهی راه یافته‌اند، ضمن اینکه در این نمایشگاه 12 ناشر تخصصی قرآن حضور داشته و 500 عنوان کتاب در پنج هزار جلد نیز در معرض بازدید عموم قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: در کل کشور تنها هشت استان برای برگزاری این هفته انتخاب شده که آذربایجان‌غربی نخستین استان برگزار کننده است.

حجت الاسلام کریمی به افتتاح مسابقات قرآنی در رشته حفظ و قرائت قرآن در بخش خواهران و برادران خبر داد و بیان داشت: این مسابقات در محل "داش مسجد" ارومیه برگزار شده و علاوه بر آن در طول هفته قرآن و عترت، ضمن اجرای تئاتر خیابانی در مجتمع فرهنگی و هنری در سطح شهر ارومیه، نمایشگاه تخصصی کتب قرآنی در تمامی کتابخانه‌های عمومی استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در روز دوشنبه 22 آذر ماه که به نام«قرآن و وحدت اسلامی» نامگذاری شده، دوره آموزشی توانمندسازی مدیران موسسات قرآنی توسط اتحادیه موسسات قرآن استان برگزار می‌شود، اذعان داشت: از سوی دیگر نشست«قرآن و وحدت اسلامی» در تالار فرهنگی و هنری ارومیه نیز برگزار می‌شود.

حجت الاسلام کریمی خاطرنشان کرد: در این هفته ضمن برگزاری جشنواره داستان در سالن حوزه هنری استان، همایش مشاوران قرآنی دستگاه های اجرایی استان و آیین تجلیل از آیت الله سیدعلی اکبر قریشی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha