شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، هفته وحدت را بهترين فرصت براي نمايش اتحاد و همدلي مسلمانان دانست و گفت: هفته وحدت بايد به عنوان فرصتی مهم براي مقابله با توطئه هاي دشمنان اسلام مورد توجه امت هاي اسلامي قرار گيرد.

حجت‌الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران با گرامي‌داشت هفته وحدت، اين هفته را بهترين فرصت براي نمايش اتحاد و همدلي مسلمانان دانست و گفت: هفته وحدت بايد به عنوان فرصتی طلایی براي مقابله با توطئه هاي دشمنان اسلام مورد توجه امت هاي اسلامي قرار گيرد.

وي با بيان اين که دشمنان اسلام همواره مي‌خواهند با ايجاد تفرقه و اختلاف به اهداف شوم خود در کشورهاي اسلامي دست يابند، افزود: اختلاف و ايجاد تفرقه در جامعه اسلامي خسارت جبران‌ ناپذيري دارد و سبب مي‌شود دشمنان اسلام به اهداف پليد خود برسند که مسلمانان بايد نسبت به اين مسأله هشيار باشند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکيد بر اين که مسلمانان در همه دنيا بايد منش، اخلاق و سيره پيامبر عظيم‌الشان اسلام را سرلوحه زندگي خود قرار دهند و در راستاي اهداف و آرمان‌هاي آن بزرگوار گام بردارند، ادامه داد: مسلمانان بايد اشتراک‌هاي خود را که بيش از تفاوت‌هاي جزئي است تقويت و ترويج کنند و از دامن زدن به مسائل جزئي بپرهيزند.

حجت الاسلام صادقی، وحدت را رمز پيروزي کشورهاي اسلامي در مقابل دشمنان اسلام دانست و تصريح کرد: امروز وحدت و برادري مهم‌ترين نياز امت‌هاي اسلامي براي مبارزه با استکبار جهاني است و اين وحدت با اعمال و رفتار مسلمانان تحقق مي‌يابد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، دامن زدن به برخي اختلاف هاي مذهبي را از مهمترين سياست‌هاي دشمن براي ايجاد اختلاف ميان مسلمانان دانست و تصريح کرد: شيعه و سني از نقاط مشترک بسيار بالايي برخوردار هستند و بايد با تکيه بر اين نقاط مشترک بر وحدت و همدلي ميان خود بيافزايند.

وي، اقتدار و سربلندي انقلاب اسلامي را نتيجه وحدت و همدلي مردم ايران دانست و با بيان اين که وحدت فرق و مذاهب ايران اسلامي از برکات انقلاب و محصول زحمات امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري است، افزود: همه اقوام و مذاهب بايد از اختلافات پرهيز کنند و به تعبير قرآن به ريسمان الهي چنگ بزنند.

حجت الاسلام صادقی، استکبار جهاني را دشمن مشترک همه مسلمانان جهان خواند و خاطر‌نشان کرد: استکبار جهاني در 38 سال تاريخ انقلاب همواره تهديد و توطئه کرده، اما با وحدت و همدلي مذاهب و مردم ايران شکست خورده است، همين وحدت و همدلي مسلمانان سبب نا‌اميدي و عقب نشيني دشمنان مي‌شود.

وي با اشاره به اين که وحدت کلمه اصل نخست اعتقادي ما را توحيد است، تشکيل مي‌دهد و حفظ وحدت در راستاي تقويت اسلامي از اهميت بالايي برخوردار است، بيان داشت: برگزاري مناسب و با شکوه آيين‌هاي گرامي‌داشت هفته وحدت نقش مهمي در تداوم همدلي و وحدت اقشار مختلف مردم اهل تسنن و تشيع و خنثي‌سازي توطئه‌هاي دشمنان دارد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بيان اين كه شيعه و سني مشتركات زيادي مثل اعتقاد به توحيد و يگانگي خدا، كعبه و قبله واحد، كتاب واحد، پيغمبر واحد دارند كه مي‌بايست بر اين مشتركات تكيه كنند، افزود: شيعيان و اهل سنت بايد از پرداختن به موضوعات و مسائلي كه موجب تفرقه مي‌شود خوداري كنند شيعه و سني بايد از افراط و تفريط پرهيز و بر مشتركات تكيه كنند.

حجت‌الاسلام صادقی اظهار داشت: نام‌گذاري هفته وحدت اقدام سنجيده و عالمانه‌اي بود كه امام راحل براي خنثي کردن توطئه‌هاي دشمن آن‌را عملي كرد و همگان وظيفه داريم در راستاي اعتلاي اين ابتكار برگرفته از متن دين تلاش كنيم تا بتوانيم وحدت را به‌صورت عملي در جامعه اسلامي محقق كنيم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: انقلاب اسلامي ايران به بركت وحدت و انسجام ملت، تبعيت محض امت از امام خميني(ره) و پيوستگي امت و رهبري به پيروزي رسيد.

وی، وحدت را بهترين اقدام براي مقابله با تهديدات دشمن دانست و تصريح كرد: حفظ وحدت وظيفه هر مسلمان است، دشمن تنها از راه تفرقه‌افكني مي‌توانند بر جوامع اسلامي ضربه وارد كند، بنابراين‌ همگان بايد آگاهانه و هوشيارانه از وحدت حاكم بر جامعه اسلامي مراقبت كنيم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، وحدت را نماد توحيدي جلب تفضل و لطف خداوند و نماد ظهور و بروز قدرت عالم هستي در زندگي دانست و گفت: خداوند متعال همواره اجتماع مسلمانان و همه پيروان ديني و بلكه همه انسان‌ها را به وحدت و انسجام دعوت كرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha