پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمد صادق کفیل

حوزه/ معاون آموزش، پژوهش و فرهنگ بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(ع) گفت: جامعه نباید نسبت به ظهور بی تفاوت و بی حرکت باشد، بلکه باید حرکتی که مجاهد گرانه و اثر آن تعجیل در فرج است، انجام دهد.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری «حوزه»، حجت الاسلام  محمد صادق کفیل، در نشست «آسیب شناسی مسئله مهدویت» در مسجد حضرت زینب(س) در پردیسان قم به بیان آسیب های مسئله  مهدویت اشاره  کرد و گفت: انتظار منفی داشتن از مهدویت اولین آسیب است. انتظاری که همراه با بی تفاوتی  و توقف همراه باشد، نه تنها هیچ ارزشی ندارد، بلکه مشکلاتی را برای جامعه نسبت به اعتقاد به بحث ظهور ایجاد خواهدکرد.

 معاون آموزش،پژوهش و فرهنگ بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(ع) بیان داشت: جامعه ای که تنها می گوید «مولا بیا» و حرکتی برای  تعجیل در فرج ظهور آن حضرت نمی کند به جای نمی رسد و این حرکت  هیچ ارزش به دنبال نخواهد داشت.

 وی  افزود: روایات انتظار را ، عمل می داند و حتی در روایت آمده « انسان منتظر عین مجاهد است».  بنابراین، باید برای  تعجیل در فرج جامعه اسلامی اهل حرکت، تلاش و مجاهدت باشد.

 این کارشناس مهدویت به اهمیت بحث عمل  و مجاهدت و تلاش برای فراهم شدن زمینه برای ظهور آن حضرت به نکته تاریخی از هجرت پیامبر(ص) به مدینه اشاره کرد و ابراز داشت:  شش نفر در سال 12 با پیامبر(ص) در مکان دیگر بیعت کردند، این افراد وارد مدینه شدند، نسبت به دین پیامبر خاتم(ص) بی تفاوت نبودند، مهمترین کاری کردند، مردم را برای سال 13 برای بیعت وحکومت جهانی پیامبر(ص) آماده کردند.

حجت الاسلام کفیل با بیان اینکه قطعا آینده گان خواهند پرسید، چرا  ظهور حضرت  با تاخیر مواجه شد و چرا مردم آن زمان حرکتی نکردند، اظهار داشت: جامعه نباید نسبت به  ظهور بی تفاوت وبی حرکت باشد، بلکه باید حرکتی که مجاهد گرانه و اثر آن تعجیل در فرج است، انجام دهد.

 معاون آموزش، پژوهش و فرهنگ بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(ع) بیان داشت:  آسیب دوم این است  که متاسفانه جامعه گاهی مهدوی است؛ اما سرگرم ملاقات می باشد، باید بدانیم تشرف  وجود دارد، اما اصل ندیدن و ترویج کردن رضایت آن حضرت در جلسات است، باید  طوری زندگی  کنیم که  حضرت ولی عصر(ع) از ما  رضایت داشته باشند.

وی با بیان اینکه سرگرم شدن جامعه به علائم ظهور  از دیگر آسیبها است، افزود: مهمترین راه مقابله با این تهدید ترویج و تبیین شرائط و  بستر سازی برای ظهور است، جامعه ای که  دغدغه دین دارد، بستر ساز ظهور است.

  این کارشناس مهدویت آسیب دیگر موضوع مهدویت را،  ترویج مدعیان دروغین و جریانی چون «حسن یمانی»  دانست و گفت:  این جریان به شدت در کشور در حال فعالیت است راه مقابله با آن   تبیین مسیر درست  برای جامعه است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha