سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: امروز جهان اسلام در آتش، تکفیر، ترور و خشونت گرفتار شده، و لذا مسلمانان باید فتنه های دشمن را با حفظ اتحاد، نابود کرده و بیش از پیش هوشیار و مراقب باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمیه خواهران قزوین با تبریک ایام ولادت حضرت رسول(ص) و هفته  وحدت، گفت:  در زمانی که مسلمانان مي توانند با توجه به جمعيت بيش از يک ميليارد نفری و منابع و امکاناتی  که در اختيار دارند به عنوان يک قدرت تأثيرگذار در صحنه بین المللی  مطرح باشند، پرداختن به اختلافات و مسائل تفرقه انگيز نتیجه ای جز هدر رفتن سرمايه ها و استفاده دشمن از اين اختلافات، نخواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه قزوین به نامگذاری هفته وحدت از سوی امام خمینی(ره) اشاره کرد و بیان داشت: رسول گرامی اسلام(ص) یک عطیه الهی برای همه بشریت است و همه مسلمانان باید به شکرانه این نعمت بزرگ ایام هفته وحدت را جشن بگیرند.

وی با اشاره به برگزاری جشنهای هفته وحدت در کشور، افزود: شیعه و سنی برادرند و در برگزاری جشن های هفته وحدت باید از بیان مسائل تفرقه انگیز، خودداری شود.

 مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: امروز خاورمیانه در آتش، تکفیر، ترور و خشونت گرفتار شده، ولذا مسلمانان باید  فتنه اختلافی که  دشمن در سرزمین‌های اسلامی ایجاد کرده را با حفظ اتحاد نابود کرده و بیش از پیش هوشیار و مراقب باشند.

وی، وحدت وهمبستگی و دوری از اختلاف را باعث پیروزی ملت ایران دانست واظهارداشت:  در شرایط کنونی جهان اسلام، بر همه ما واجب است بیش از پیش وحدت و یکپارچکی امت اسلامی را تقویت کرده و در مقابل توطئه های دشمنان ایستاده و از اختلافات و تفرقه دوری نماییم.

حجت الاسلام  والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد:  امروزه به برکت انقلاب اسلامی، وحدت در کشورمان بیش از هر کشور دیگری حاکم است و محبت، همدلی و مودت در بین مذاهب مختلف از استحکام و پایداری بسیاری برخوردار است.

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: مسلمانان نقاط مشترک فراوانی دارند که با تکیه بر آنها می توانند در مقابل توطئه های دنیای استکبار ایستادگی کنند.

وی در پایان تاکید کرد: باید آموزه های  حیات بخش نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) محور فعالیت های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی امت اسلامی باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha