شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بازدید مدیر حوزه لرستان از مدرسه بقیة الله(عج) نورآباد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین میناپور، تقوا، ولایت مداری، تحصیل علم و تهذیب نفس را از ویژگی های بارز طلاب انقلابی خواند و تصریح کرد: طلبه انقلابی نسبت به سرنوشت جامعه بی تفوت نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور، امروز در جریان بازدید از مدرسه علمیه بقیة الله الاعظم (عج) نورآباد، در جمع طلاب این مدرسه با بیان اینکه طلاب باید قدر و  جایگاه رسالت تبلیغی خود را بدانند، گفت: طلاب باید با ترسیم جایگاه تبلیغی برای خود بتوانند از همان دوران تحصیل بصورت عملی در میدان تبلیغ آموزه های دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت (ع)  فعالیت مستمر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه داشتن نظم و انضباط برای حضور در کلاس های درس یکی از اصول پیشرفت تهذیبی و علمی طلاب است، تاکید کرد: طلاب باید با حضور به موقع در کلاس ها حاضر شده و با شور و انگیزه به تحصیل علوم و معارف حوزوی بپردازند و روز به روز بر تهذیب نفس و دانش خود بیافزایند.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه تقوا، ولایت مداری، تحصیل علم و تهذیب نفس را از ویژگی های بارز طلاب انقلابی است، تصریح کرد: طلاب باید ارزش های والای انقلاب و دستاوردهای نظام شکوهمند انقلاب اسلامی را در بین آحاد جامعه نهادینه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور در ادامه با اشاره به اینکه امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای گرانقدر در جامعه یک ضرورت اساسی است، ابراز داشت: برای زنده نگه داشتن یاد شهدا، حجرات مدارس علمیه به نام شهدای طلبه نامگذاری شود.

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله راهکارهای اساسی برای مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن است، افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موجب مصون سازی تفکر و نفس جوانان در مقابل هجمه های فرهنگی دشمن می شود، لذا در این زمینه باید اقدامات اساسی در جامعه صورت گیرد.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان در ادامه با اشاره به اینکه تقویت زیر ساخت های آموزشی و پژوهشی مدارس علمیه از جمله برنامه های مدیریت حوزه استان است، تصریح کرد: تلاش می شود تا با رفع نواقص آموزشی و پژوهشی، مشکلات مدارس مرتفع گردد.

برپایه این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین میناپور همراه معاونان آموزش و پژوهش حوزه استان و همچنین حجت الاسلام والمسلمین سعید امیدیان، موسس و تولیت مدرسه علمیه بقیه الله الاعظم (عج) نورآباد، از طرح در دست احداث استاد سرای این مدرسه بازدید و از نزدیک در جریان روند پیشرفت این طرح قرار گرفت.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha