سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
علمای قزوین

حوزه/ حجت الاسلام حاجی محمدی از برگزاری نکوداشت علمای قزوین نظیر آیت الله باریک بین، مرحوم آیت الله شالی، آیت الله مظفری و ... در سال جاری خبر داد .

حجت الاسلام  علی اکبر حاجی محمدی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» از قزوین ضمن تجلیل از فرهیختگان و علمای مطرح حوزوی در استان گفت:  تلاش برای یافتن خاستگاه انسانی ارزش مدار و تاثیرگذار وظیفه ای اخلاقی و دینی است و همه باید در بزرگداشت انسان‌های اخلاق ‌مدار، علما و فرهیختگان  حوزوی که عمری در جهت اعتلا و تربیت طلاب انقلابی گام برداشته اند، تلاش کنیم و اجازه ندهیم که  نام آنها فراموش شود.

وی به شناساندن بیشتر این علما و فرهیختگان حوزوی به نسل نوجوان و جوان خاطرنشان کرد: طلاب، دانشجویان و جوانان باید علما و بزرگان را بشناسند و چراغ راه خود قرار دهند وهمه باید از این مسیر صیانت کنیم و الگوهایی عملی را به نسل‌های اینده معرفی نماییم.

حجت الاسلام محمدی افزود: یکی از رسالتهای حوزه علمیه به عنوان پرچمدارتعلیم و تربیت جامعه ، شناسایی و شناساندن علمای دین به عنوان بهترین الگوهای عملی وعلمی در ابعاد مختلف اخلاقی، سیاسی، ،تبلغی ، و حوزوی  به نسل حاضر به  ویژه طلاب و دانشجویان می باشد.

مسئول برگزاری همایش تجلیل از علمای استان قزوین تصریح کرد: عالم پرور، علما و فرهیختگان ارزشمند حوزوی از این دیار کهن برخاسته اند ، به طوری که  تعداد رجال برخاسته از این شهر نسبت  به شهرهای بزرگ مایه شگفتی است، که حتی رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر تاریخی وپر برکت معظم له  به این استان سخنان ارزشمندی در این موضوع  داشته اند.

وی در پایان از برگزاری نکوداشت علمای قزوین نظیر آیت الله باریک بین، مرحوم آیت الله شالی، آیت الله مظفری و ...  در سال جاری خبر داد .

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha