جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
وحدت

حوزه / حجت الاسلام ولی زاده گفت: بی تردید قدرت های مستکبر غربی در پشت صحنه جریان های تکفیری قرار دارند و باید در چنین شرایطی مسلمانان هوشیار باشند و به رهنمودهای قرآن مبنی بر لزوم وحدت و اتحاد توجه کنند.

حجت الاسلام مهدی ولی زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به این که به فرموده نبی مکرم اسلام(ص) وحدت مایه رحمت است، اظهار داشت: تفرقه سبب نزول عذاب الهی است.

این پژوهشگر حوزوی ادامه داد: امام خمینی(ره) وحدت را رمز پیروزی و عزت مسلمانان دانستند، چراکه با وحدت است که خداوند متعال رحمت خویش را شامل حال بندگان خویش می کند.

وی با ابراز تاسف از اینکه امروز جریان های سلفی و تکفیری همچون طالبان و داعش تمامی تلاش خود را بر تفرقه افکنی در بین پیروان مذاهب اسلامی به کار برده اند، تصریح کرد: تمامی تلاش آنها این است که شیعه را علیه سنی و اهل سنت را علیه شیعه بشوراند.

حجت الاسلام ولی زاده اذعان داشت: بی تردید قدرت های مستکبر غربی در پشت صحنه جریان های تکفیری قرار دارند و باید در چنین شرایطی مسلمانان هوشیار باشند و به رهنمودهای قرآن مبنی بر لزوم وحدت و اتحاد توجه کنند.

وی با اشاره به راهکارهای تقویت وحدت در میان شیعه و سنی، بیان داشت: برای تحقق این امر باید به فرامین رهبر خویش گوش فرا داده و از مباحث اختلاف انگیز دوری کنیم، از سوی دیگر باید کاملا هوشیار بود، چون عده ای در قالب دلسوز دین و برای حمایت ظاهری از شیعه و سنی آنها را در مقابل یکدیگر قرار می دهند.

حجت الاسلام ولی زاده تصریح کرد: در این باره در کشور انگلستان شیعه لندنی ساخته شده که این مذهب را در مقابل اهل سنت قرار می دهد و در عربستان نیز وهابیون سعودی، اهل سنت را در مقابل شیعه قرار می دهند.

به گفته وی، با توجه به اینکه پیروان اسلام دارای قرآن، قبله و پیامبر مشترک هستند، بایستی با تکیه بر مشترکات خویش از هرگونه اختلاف و تفرقه در بین خود جلوگیری کرده و اجازه سوء استفاده به دشمن را ندهند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha