چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
خانواده

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان لرستان گفت: ارائه راهکارهای تقویت بنیان خانواده از جمله مهمترین رسالت مبلغان در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، خانم سمیه عزیزی، امروز در نشستی با نمایندگان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان لرستان که در مدیریت حوزه خواهران استان برگزار شد، با اشاره به اینکه گسترش معنویات و تقویت آموزه های اخلاقی در بین قشر جوان به خصوص جامعه دانشگاهی می تواند مصون سازی جامعه در مقابل هجمه های فرهنگی دشمن را به همراه داشته باشد، گفت: تعامل دو سویه حوزه و دانشگاه و استفاده از ظرفیت های دینی، علمی و تبلیغی این دو نهاد می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات اجتماعی باشد که امروز کیان خانواده را در معرض خطر قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی مبلغان در جامعه کنونی مقابله و پیشگیری با آسیب ها و انحرافات دینی و فرهنگی است، تصریح کرد:همکاری های حوزه و دانشگاه باید مستمر باشد و سلسله نشست های متعدد برای مخاطبان برگزار شود.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان لرستان با اشاره به اینکه امروز ریشه بسیاری از گرفتاری ها در جامعه کمرنگ شدن سبک زندگی اسلامی ایرانی و همچنین گریز جوانان از تشکیل خانواده است، افزود:در این خصوص حوزه و دانشگاه باید با تبلیغ، تبیین و نهادینه سازی اصول ازدواج آسان، آگاهانه و به موقع از بسیاری آسیب های پیش روی جوانان پیشگیری نمایند و به گسترش مفاهیم اخلاقی در جامعه کمک نمایند.

عزیزی ارائه راهکارهای مقابله با انحرافات و فرقه های انحرافی در دانشگاهها را از جمله دیگر رسالت حوزه و دانشگاه برشمرد و تصریح کرد:مسئولان دانشگاه نیز در پذیرش اساتید باید دقت لازم را داشته باشند و اساتیدی در تراز اهداف اسلام و نظام جمهوری اسلامی بکار گیرند.

در پایان این جلسه خانم سپهوند به عنوان یکی از نمایندگان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان لرستان نیز با اشاره به اینکه همکاری های حوزه و دانشگاه از تاکیدات مقام معظم رهبری برای تربیت نسلی مومن ،انقلابی و پویا است افزود:همکاری های مستمر حوزه و دانشگاه باید در همه ایام استمرار داشته باشد و برای اجرای برنامه های این دو نهاد باید مطابق انعقاد تفاهم نامه های اجرایی عمل شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha