جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد حضوری

حوزه/ مدیر مدرسه امام رضا(ع) جهرم با بیان این که سیره پیامبر(ص) معرف روش اعتدالی اسلام است، گفت: شکوفایی دانش بشر مدیون تلاش های پیامبر اکرم(ص) است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، حجت الاسلام محمد حضوری، مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) شهرستان جهرم، امروز در جمع طلاب این مدرسه با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام ولادت حضرت محمد(ص) و گرامیداشت هفته وحدت، اظهار داشت: آخرین پیامبر خدا مایه رحمت برای همه جهانیان و تمام انسانها می باشد.

وی افزود: باید توجه داشت که پیامبر(ص) در یکی از سیاهترین دوران های زندگی بشری، پرچم اخلاق و معنویت را بلند کرده و پیام های پیامبران قبلی را که به فراموش شده بودند، را بار دیگر زنده کرده است.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) جهرم ادامه داد: پیامبر اعظم(ص) با بت پرستان که مانع رشد و پیشرفت انسان ها بودند، مبارزه  موثری را شروع کردند و با حذف خرافات از زندگی مردم، باعث شکوفایی دانش در جهان شدند.

استاد حوزه علمیه جهرم بیان کرد: بی تردید سرمایه ی علمی و معنوی و اخلاقی امروز مدیون تلاش ها و مجاهدت های رسول خدا می باشد.

حجت الاسلام محمد حضوری در ادامه این نشست به ساده زیستی پیامبر(ص) اشاره کرد و اظهار داشت: ساده زیستی رسول خدا(ص) هرگز مانع توجه منطقی و معقول آن حضرت به کارهای دنیا و لذت های مشروع نمی شد؛ حضرت محمد(ص) همواره با رهبانیت ها و زهدهای افراطی مبارزه می کردند.

وی اضافه کرد: خلق و خوی پیامبر(ص) و محتوای زندگی آن حضرت قرآن کریم بود و قرآن، از اشرافی گری و زر اندوزی به شدت نهی می کند.

مدیر مدرسه امام رضا(ع) جهرم خاطرنشان کرد:  ساده زیستی پیامبر(ص) آینه کاملی از روش اعتدالی اسلام است که از یک سو به زندگی دنیا و لذت های مشروع آن توجه می کند و از طرفی دیگر، انسان را از شهوات مادی و تجملات زندگی و فراموش کردن آخرت و بی اعتنایی به سرنوشت فقیران و یتیمان آگاه و مطلع می سازد.

انتهای پیام 313/44

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha