جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/جشن فارغ‌التحصیلی مرکز تخصصی تربیت مدرس حوزه علمیه قم/ حجت الاسلام فاضل

حوزه/ مسئول مرکز امور صیانت از حوزه، با بیان اینکه معلمی منحصر به دانش و مهارت نیست، گفت: البته دانش و مهارت در ترویج نشر علوم مهم است اما عمده فعالیت استادان باید تربیت طلاب بااخلاق باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، عصر امروز در مراسم فارغ التحصیلی دانش پژوهان دوره دهم مرکز تربیت مدرس که در مجتمع شهید صدوقی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه براساس برخی روایات، خداوند نبی مکرم اسلام(ص) را معلم مبعوث کرد، اظهار داشت: یکی از مناصب رسول اکرم(ص) تعلیم کتاب و حکمت می باشد و مقام تفسیر و تبیین دین، معلمی است.

وی تصریح کرد: خداوند، پیامبراکرم(ص) را به عنوان مفسر، مبین و معلم رسمی دین معرفی می کند.

مسئول مرکز امور صیانت از حوزه تصریح کرد: نیاز بشر به کتاب خدا دائمی است، اما حیات پیامبر(ص) محدود بود و براین اساس، این نیاز بشریت را نزدیک ترین افراد به پیامبر که همانا اهلبیت(ع) هستند، تامین می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل در ادامه با ابراز خرسندی از فارغ التحصیلی دانش پژوهان دوره دهم مرکز تربیت مدرس، اظهار داشت: فارغ التحصیلان بعضی دانش ها و مهارت ها را فرا گرفته اند اما براساس آیات و روایات، آنچه زمینه ساز پیشبرد اهداف تعالیم و گستره دین از سوی رسول خدا(ص) شد، اخلاق نیکوی نبی مکرم اسلام بود.

وی با اشاره به اینکه طلاب به عنوان سرمایه های حوزه در اختیار استادان قرار دارند، گفت: دین و دیانت مردم و کشور در پرتوی فعالیت های استادان است.

مدیر مرکز تربیت مدرس با بیان اینکه معلمی منحصر به دانش و مهارت نیست، ابراز داشت: البته دانش و مهارت در ترویج نشر علوم مهم است اما عمده فعالیت استادان باید تربیت طلاب بااخلاق باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل افزود: در راستای الگوگیری از نبی مکرم اسلام و اهلبیت(ع) باید اخلاق نیکو را در طلاب تقویت کرد.

وی تصریح کرد: علما و بزرگان در طول تاریخ تلاش های بسیاری برای انتقال میراث نبوی و مذهب جعفری به ما داشتند و براین اساس باید با تقویت اخلاق در میان طلاب موجب خشنودی نبی مکرم اسلام و ائمه معصومین(ع) شویم.

مدیر مرکز تربیت مدرس در پایان خاطرنشان کرد: باید در راستای تقویت فرهنگی دینی در کشور تلاش بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/313/33

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha