پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
پژوهش

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی با اشاره به جایگاه پژوهش در حوزه های علیمه، تصریح کرد: در انجام پژوهش باید به مسئله نوآوری و نیازهای روز جامعه توجه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمدکارگر شورکی، در همایش پژوهشگران مدارس علمیه خواهران استان یزد به تشریح شعار حوزه پژوهش از سال 1390 تا سال تحصیلی جدید پرداخت و گفت: شعار امسال «هر طلبه یک اثر پژوهشی» است که امیدواریم تا پایان سال بتوانیم با اقدام و عمل به این شعار در تحقق آن بکوشیم.

وی بیان کرد: وضعیت فعلی حوزه های علمیه خواهران کشور دارای بهترین وضعیت برای تحصیل بانوان در حوزه دین است و در بهترین زمان با وجود ابزار پژوهش، تحصیل و تبلیغ قرار داریم که از برکت پیروزی انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و تلاش همه مسئولان حوزه های علمیه خواهران است.

مدیر حوزه علمیه خواهران با یادآوری تاریخ اسلامی به تشریح زندگانی جابر بن عبدالله انصاری یکی از صحابی پیامبراسلام(ص) پرداخت و افزود: جابربن عبدالله انصاری از صحابی رسول الله (ص) که هفت معصوم (علیهم السلام) را درک کرده بود و تشنه دستورات و احکام ناب پیامبر(ص) و مرتب به دنبال جمع آوری آثار و احادیث بود.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی با تأکید بر این مطلب که باید به تاریخ برگردیم و زندگی برخی پژوهشگران از جمله جابر را شیوه و الگوی کار پژوهشی خود قرار دهیم، افزود: بار دیگر جابر برای شنیدن و یافتن حدیثی از پیامبر(ص) به مصر رفت و از مسلم بن مخلّد حدیثی درباره حفظ آبروی مؤمن شنید و بازگشت.

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد، انجام تحقیق و پژوهش را باقیات الصالحات دانست و تصریح کرد: انسان با تحقیق و پژوهش می تواند در طول عالم زنده بماند و افراد زیادی  از فیض عمل به تحقیقات آنان تا قیامت بهره مند خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی تصریح کرد: باید در پژوهش با نوآوری به دنبال سرچشمه ها باشیم و مظلومیت نظام اسلامی و ائمه اطهار (علیهم السلام ) را در نظر بگیریم و با ابزاری که حوزه در زمینه پژوهش در اختیار ما قرار داده، تلاش کنیم و با نیت الهی بدنبال تحقق اهداف باشیم.

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha