پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمد علی الحکیم کارشناس عراقی و مدیر خبرگزاری النخیل

محمد علی الحکیم گفت: مرجعیت شیعه نگهبان و حافظ اصلی عراق است و این پشتیبانی تنها منحصر به شیعیان نبوده بلکه برای همه ادیان، مذاهب و تمام ملت عراق است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، بعد از موفقیت های حشد الشعبی(نیروهای بسیج مردمی عراق) در مبارزه با تروریسم داعش در عراق که از سوی دوستان و هم پیمانان غربی و عربی حمایت می شود، دشمنان عراق و ملت های اسلامی تنها امید خود را برای تحقق اهداف شومشان در کشورهای اسلامی و بویژه عراق ایجاد اختلاف و فتنه انگیزی می دانند؛ از این رو از طریق رسانه های وابسته عربی غربی به دامن زدن به اختلافات قومی و قبیله ای می پردازند. با این وجود هدایت مرجعیت شیعه همواره در هر شرایطی راه گشا بوده و توطئه های دشمنان را نقش بر آب کرده است.

محمد علی الحکیم کارشناس عراقی و مدیر خبرگزاری «النخیل» در گفت و گو با سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به نقش وحدت آفرین مرجعیت شیعه در عراق گفت: آنچه که نقش مرجعیت را در کشور عراق برجسته می کند ، در واقع عبارت است از برقرار کردن امنیت برای حفظ موجودیت در وحدت و یکپارچگی و سیادت عراق در همه سطوح است.

* فتوای آیت الله سیستانی مهمترین فتوا در  صد سال اخیر بوده است

وی ادامه داد: فتوای آیت الله سیستانی درباره جهاد کفایی مهمترین فتوا در طول صد سال اخیر بوده [فتوای تحریم تنباکو در سال ۱۳۰۹ قمری صادر شده است]، در آن زمان جهان برای پاسخی که به این فتوای آیت الله سیستانی در سطح عالی داده شد و جمع کثیری به آن پاسخ دادند، متحیر شد .

کارشناس عراقی خاطر نشان کرد: ممکن نیست از نقش مرجعیت در عراق به راحتی گذشت. به دلیل آنکه مرجعیت نقش آشکاری در خاموش کردن فتنه های وارد شده در عراق داشته که بارزترین آنها به گواه همگان فتنه طایفی گری بوده است و اگر حکمت مرجعیت و هوشیاری و آگاهی ملت عراق نبود تر وخشک با هم می سوختند.

الحکیم ادامه داد: مرجعیت روزنه امنیت و کوه رفیعی هست که در همه سطوح و درگیری ها ایستادگی و مبارزه کرده و فتوای جهاد کفایی عراق را از شمال تا جنوب با سیادت و وحدت حفظ کرد.

 مدیر خبرگزاری النخیل افزود: حقیقت ملت عراق هنگامیکه حول مرجعیت حکیمانه جمع شدند، آشکار شد و اگر نبود حکمت مرجعیت، غرب امروزه برای ما فتنه های دیگری می فرستاد برای اینکه کشور ما را بسوزاند و از بین ببرد و دشمنان به دنبال خوردن خون ملت وسازماندهی دیگر در مبارزه علیه مردم را آغاز می کردند.

* مرجعیت تنها منحصر به شیعیان نیست و حامی تمام ملت عراق است

وی با بیان اینکه مرجعیت در عراق تنها منحصر به حفاظت از شیعیان نیست، افزود: مرجعیت شیعه نگهبان و حافظ اصلی در عراق است و این پشتیبانی تنها منحصر به شیعیان نبوده بلکه برای همه ادیان و مذاهب و برای هر عراقی از تمام طوائف و مذاهب رهبر و نگهبان محسوب می شوند به طوری که در بعضی اوقات اگر هوشیاری مرجعیت نبود ما در گذر باد در برخی تصمیمات سرنوشت ساز قرار می گرفتیم.

  * رسانه های سعودی و عربی رسانه صهیونیستی و آمریکایی شدند

کارشناس عراقی با اشاره به تلاش رسانه های وابسته برای ایجاد اختلاف در عراق گفت:  به اعتقاد من بعضی از رسانه های عربی و بویژه سعودی و کشورهای خلیج فارس به طور ویژه رسانه های صهیونیستی و آمریکایی شدند و برنامه ها و اهداف صهیونیستی و آمریکایی را اجرا می کنند و سربازان بیگانه در منطقه و خاورمیانه محسوب می شوند.

 الحکیم خاطر نشان کرد: معتقدم بیشتر مشکلات ما در منطقه خاور میانه به دلیل برخی از رسانه های عربی متقلب مانند الجزیره و العربیه است که هدفشان بر انگیختن فتنه و جنگ و کشتار بی رحمانه و کورکورانه است و بنگاههای خبرپراكنی برای دامن زدن به درگیری های فرقه ای برای اجرای طرح های صهیونیستی در منطقه فعال هستند.

 مدیر خبرگزاری النخیل در این باره تصریح کرد: بعد از بهار عربی و جنگ سوریه و همچنین عراق و مصر و لیبی خسارت های متعددی ازطریق شبکه هایی که در آن حکومت ها تایید می شدند به ملت ها وارد شد و از طمعکاری و حقه هایشان و سیاست های کثیفشان به شکل مفتضحی رونمایی کردند و نشان دادند به دنبال فتنه انگیزی هستند.

وی ادامه داد: در واقع آنها از فتنه انگیزی در حکومت های خاور میانه بهره مند می شوند و رسانه های غربی که از این فتنه انگیزی ها و تروریست ها و داعشی ها پشتیبانی می کنند و با پول ودلار به طور علنی از تروریسم وداعش پشتیبانی می کنند واين پول صرف خرید افراد خائن با مبلغي نا چیز می شود.

 کارشناس عراقی در پایان گفت: البته ملت های عربی برخی از این شبکه های فتنه و مزدوران را که به سایر کشورها در برابر پرداخت دلار بیشتر انتقال می یافتند، رها کردند و استفاده از آن را در برخی از منازل ممنوع کردند.

 گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha