پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله عبدالامیر قبلان

حوزه/ نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در پیامی به مناسبت میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) گفت: امسال میلاد پیامبر اسلام (ص) با میلاد حضرت مسیح (ع) همزمان شده است است و ما به تمامی مسلمانان و مسیحیان این دو مناسبت پر برکت را تبریک می گوییم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله عبد الامیر قبلان نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در پیامی به مناسبت میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) گفت: امسال میلاد پیامبر اسلام (ص) با میلاد حضرت مسیح (ع) همزمان شده است است و ما به تمامی مسلمین و مسیحیان این دو مناسبت پر برکت را تبریک می گوییم. این مناسبت ها زمانی برای تلاقی ارزش ها، کرامت ها و اخلاق است تا دوباره تاکید کند که حضرت محمد (ص) و حضرت مسیح (ع) پیام آوران آسمانی برای بشریت هستند و رسالت آنان بیان ارزش های انسانی است.

وی افزود: ملت لبنان از مسلمان و مسیحی این نوع همزیستی را به زیستن واحد در چهارچوب یک وطن واحد تبدیل کردند و این مسئله همچنان ضامن استقرار و شکوفایی کشور لبنان است.

آیت الله قبلان با تاکید بر این که مسلمانان و مسیحیان در سرتاسر دنیا باید برای برقراری صلح  در منطقه با همدیگر همکاری و همبستگی داشته باشند و در مقابل تفکر تروریستی بایستند، اشاره کرد: این تروریست جهانی که امروز شاهد آن هستیم، در پشت پرده آن قدرت های شیطانی صحنه گردان آن هستند که گروهک های تکفیری را به فساد، ظلم و طغیان در سرتاسر جهان تحریک می کند.

وی خاطر نشان کرد: این گروه های تروریستی تکفیری دشمن تمامی بشریت هستند و بسیاری از کشورها را مورد حمله قرار می دهند؛ کودک و پیرد نمی شناسند و در ویران سازی و نابود کردن  انسان و سنگ برایشان یکسان است و نه نژاد برایشان مهم است و نه ملت و مذهب. انفجار تروریستی که که کلیسای قبطی ها را در قاهره هدف قرار داد، یکی از اعمال وحشیانه ای است که به شناسنامه پر از ترور و جنایت گروهک های تکفیری افزوده می شود.

رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان از رهبران کشورهای عربی و اسلامی خواست تا برای متوقف ساختن جنگ در سوریه و یمن از طریق حمایت و گفتگو تا رسیدن به راه حل سیاسی، مذاکره و همکاری کنند.

وی گفت: همگان باید به یک راه حل سیاسی برسند که دو ملت سوریه و یمن از جنگ حفظ کند و امنیت و صلح را به این دو کشور بازگرداند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha