سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام داود نعمتی 

حوزه/ اخلاق، محور برنامه های تهذیبی مدرسه علمیه دامغانی(ره) همدان است و در این راستا طلاب از دروس اخلاق تقریر نویسی کرده و از تقریر برتر تقدیر به عمل می آید.

حجت الاسلام داود نعمتی معاون تهذیب مدرسه علمیه دامغانی(ره) شهر همدان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، گفت: اخلاق، محور برنامه های تهذیبی این مدرسه است و در این راستا طلاب از دروس اخلاق تقریر نویسی کرده و از تقریر برتر تقدیر به عمل می آید.

وی در ادامه افزود: دروس اخلاق در روزهای دوشنبه هر هفته توسط اساتید اعزامی معاونت تهذیب قم و علمای برجسته شهر همچون آیت الله موسوی اصفهانی، آیت الله محمدی، حجت الاسلام والمسلمین محمدی قائینی و دیگر علما برگزار می شود.

معاون تهذیب مدرسه علمیه آیت دامغانی(ره) همدان ادامه داد: این مدرسه جزء مدارس سفیران هدایت می باشد.  مدارس سفیران براساس برنامه منظم تهذیبی و سرفصل هایی با عنوان طرح تربیتی سفیران که از قم برنامه ریزی شده، حرکت می کنند که تمامی مسائل تهذیبی اعم از مستحبات، ادب و اخلاق طلبگی، کار دسته جمعی، مدیریت زمان و دیگر برنامه ها در آن گنجانده شده است.

وی در ادامه با اشاره اهمیت انس با قرآن، گفت: جلسات مستمر قرآن شامل روخوانی و روانخوانی قرآن کریم ویژه تمامی پایه ها برگزار و از  طلاب امتحان گرفته می شود و افرادی که ضعیف هستند به دارالقرآن معرفی می شوند.

حجت الاسلام نعمتی با اشاره اهمیت مشاوره، تصریح کرد: روزهای فرد استاد یوسفی، کارشناس مشاوره در ساعات معینی، در مدرسه حضور دارند و به طلاب در مسائل تحصیلی، خانوادگی و ... مشاوره می دهند.

وی به ضرورت رعایت زی طلبگی نیز اشاره کرد و افزود: کلاس هایی برای تبیین آداب و اخلاق طلبگی برگزار می شود. همچنین هر کلاس به دو حلقه تربیتی تقسیم شده و توسط اساتید به بررسی موضوعات اخلاقی و مباحث آزاد می پردازند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت مباحث بصیرتی و سیاسی، گفت: برای بالا رفتن معلومات طلاب، جلسات بصیرتی و سیاسی با توجه به نیاز و تبیین مسایل مهم در مدرسه و با استفاده از اساتید مطرح در این زمینه برگزار می شود.  

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha