سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صادق محمدی در حاشیه بازدید از نمایشگاه  دستاوردهای پژوهش و غرفه انجمن فقه و اصول حوزه

حوزه/ اگر پژوهش نباشد کرسی علم، نقد و بررسی، مناظره علمی نخواهد بود. پژوهش در کنار آموزش مؤثر و موجب رشد علمی حوزه های علمیه می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید صادق محمدی در حاشیه بازدید از نمایشگاه  دستاوردهای پژوهشی و غرفه انجمن فقه و اصول حوزه که در دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم بر پا شده است در گفت و گو  با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ به جایگاه و اهمیت پژوهش اشاره کرد و با بیان این که رهبر انقلاب و بزرگان حوزه تاکید دارند که پژوهش و تحقیق اصل و اساس حرکت  علمی در حوزه  و مراکز علمی است گفت: در حقیقت پژوهش، موتور محرک تولید علم و کاربردی نمودن علوم حوزوی است.

رئیس انجمن علمی فقه و اصول حوزه افزود: اگر پژوهش نباشد کرسی علم، نقد و بررسی، مناظره علمی نخواهد بود. پژوهش در کنار آموزش مؤثر و موجب رشد علمی حوزه های علمیه می شود.

وی بیان داشت: لازم  است از مسئولین دفتر تبلیغات اسلامی به دلیل برپایی نمایشگاه تشکرکرد، قطعا این نوع نمایشگاه ها باعث شکوفایی و رشد حوزه در عرصه علم و پژوهش خواهد شد.

این استاد حوزه عنوان کرد: انجمن فقه و اصول حوزه در کنار ده ها مراکز حوزوی دیگر در این نمایشگاه حضور پیدا کرده تا از این فرصت برای ارائه محصولات و آثار خود استفاده کند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گفت: محصولات جدید انجمن فقه و اصول در قالب5 کتاب و مجله ارائه شده که 3 تا از  آن 5 کتاب در ارتباط با افکار فقهی و اصولی، رجالی، اجتماعی، سیاسی عرفانی و تفکر تقریبی حضرت آیت الله بروجردی است.

رئیس انجمن  علمی فقه و اصول حوزه افزود: 30 نشست علمی، کرسی نظریه پردازی،  نقد و مناظره علمی در غالب مکتوبات نیز از دیگر محصولات ارائه شده به این نمایشگاه است.

وی مهمترین برنامه های آینده این انجمن در سال جدید را  برگزاری دومین کرسی کمیسیونهای اصولی فقهی، رجالی مرحوم حضرت آیت الله بروجردی و نکوداشت آن مرجع فقید عنوان کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha