پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
اساتیدبرتر حوزه قزوین تجلیل شدند

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به جایگاه پژوهش در حوزه های علمیه، تصریح کرد: آموزش پژوهش محور شرط پویایی و روزآمدی حوزه و پاسخگویی به نیازهای جامعه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام  والمسلمین علی عباسی، در مراسم هفته  پژوهش که با حضور نماینده ولی فقیه در استان قزوین و جمعی از اساتید مدارس علمیه، در سالن اجتماعات حوزه استان برگزارشد، به مسئله پژوهش در مدارس علمیه اشاره کرد و گفت: همه افراد باید به این واقعیت برسند که پژوهش  و تحقیق به لحاظ دینی و زندگی  اجتماعی یک اولویت اصلی بوده و باید در این مقوله  بیشتر تلاش نماییم..

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: هر کشوری که به آستانه‌ای از امنیت و توسعه رسیده، از مسیر پژوهش و تحقیق و بررسی عمیق بوده است.

وی با تاکید بر این که آموزش باید از‌‌ همان ابتدا  پژوهش‌ محور باشد، چرا که نتیجه آن به علم منتهی می شود، خاطرنشان کرد: پژوهش زیر بنا و محور توسعه پایدار است و اگر پژوهشی در کار نباشد، برنامه‌ریزی‌ها به خوبی صورت نخواهد گرفت.

حجت الاسلام  والمسلمین عباسی به اهمیت پژوهش در حوزه های علمیه اشاره و بیان داشت: امروز اساتید حوزه باید در کلاس ها طوری برنامه ریزی کنند که بتوانند طلاب طلاب پژوهشگر تربیت کنند که این نقش اساتید در این مقوله بسیار حساس و خطیر است.

وی ادامه داد:  پژوهش محصول تلاش یک پژوهشگر فعال و با نشاط بوده و اگر نتوانیم  پژوهش و تحقیق را در حوزه های علمیه عملیاتی و اجرایی نماییم به  اهداف مورد نظر خود نخواهیم رسید.

حجت الاسلام  والمسلمین عباسی تصریح کرد: پژوهش و تحقیق امروز ریشه تنومند علمی بوده و اگر امروز در عرصه علمی و حوزوی به موفقیتهای ارزشمندی رسیده ایم، مرهون تلاش پژوهشگران است.

مدیر حوزه علمیه قزوین، حوزه های علمیه را پیشتاز در عرصه پژوهش دانست و بیان داشت: خوشبختانه امروز حوزه های علمیه پیشگام در عرصه برنامه های پژوهشی و مقالات علمی بوده و باید در این زمینه بیشتر تلاش نماییم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha