جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی

حوزه/ رشد اسلام خواهی درغرب نشان دهنده عظمت دین و حقیقت اسلام است ودعوتی است که مطابق با فطرت است. آمار مسلمانان آمریکا نشان می دهد همه ما مسئولیت داریم .

 حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع معظم تقلید در پاسخ به سئوالات مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه، ضرورت بین المللی اندیشیدن حوزه و روحانیت را مورد تاکید قرار داده اند.

خبرگزاری «حوزه»، متن سئوالات و پاسخ های این مرجع تقلید را منتشر می کند.

*چه توصیه ای به اساتید و مراکز آموزشی حوزه جهت تامین نیازهای دینی مردم جهان دارید و ضرورت آموزش های لازم در این خصوص را بیان فرمایید.

معرفی کردن شیعه در دنیا بسیار مهم است. در جنبه های سیاسی و اقتصادی مفید خواهد بود و دنیا روی ما حساب خواهد کرد.

باید مذهب شیعه و سیره ائمه اطهار(ع) در دنیا تبلیغ شود. ما دارای سرمایه غنی هستیم، خیلی از مردم دنیا استقبال خواهند کرد و این مذهب را اگر آنچه هست،که مطابق با فطرت انسان هاست، تبیین شود قبول خواهند نمود.

قضیه اسلام هراسی که در دنیا بوجود آمده است به خاطر فعالیتهای القاعده است، قبلا که این حالت هراس از اسلام وجود نداشت حالا اینطور کردند که از مسلمانها بترسند، چرا به قرآن توهین می کنند؟ چرا قرآن را آتش می زنند؟ افرادی از غیر اسلام آنچنان تعاریفی از قرآن دارند و عبارتهایی را ذکر کردند در حالی که ما چنین تعاریفی نکردیم، چرا اینطور شد؟       

*سيستم آموزشي حوزه هاي شيعي را چگونه مي توان به سوي جهان نگري سوق داد؟

ظرفیت های بسیار مهمی در باب ترویج مکتب تشیع در جهان وجود دارد، الان در چین مساجد بسیار بزرگی بنا شده که با اهمیت است، لذا در خود چین می شود با آموزش زبان چینی  به طلاب برای تبلیغ شیعه اقدام نمود، الان در آمریکا با تمام تبلیغاتی که علیه مسلمانان  صورت می گیرد  احداث مساجد در کمال رونق است و هر سال به نسبت سال قبل شاهد افزایش در این امر هستیم، رشد اسلام خواهی درغرب نشان دهنده عظمت دین و حقیقت اسلام است ودعوتی است  که مطابق با فطرت است. آمار مسلمانان آمریکا نشان می دهد که همۀ ما مسئولیت داریم.

مرحوم آیت الله بروجردی(ره) می فرمود: ما باید اسلام را به مناطق دیگر ببریم و اگر این کار را انجام دهیم یقینا مردم آن منطقه خواهند آمد و از آن استقبال خواهند نمود، هر چه در این راهها فعالیت شود همه آنها خیر است و این رویکرد مرحوم آیت الله بروجردی باید سرلوحه همه ما قرار بگیرد. 

استمرار در عمل، مهمتر از  ورود به خود عمل است، باید استمرار در فعالیتهای فرهنگی و تبلیغی مد نظر قرار گیرد و باید با خلوص نیت وارد شد و برای خدا کار کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha