شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ان شاءالله مقدمه شهرک پژوهشی حوزه علمیه خواهران نیز از کتابخانه مرکزی استارت خواهد خورد و برای توسعه علم و مباحث کتاب و کتابخوانی، ساختمان های همجوار این کتابخانه را نیز در اختیار معاونت پژوهش قرار خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه کتابخانه مرکزی حوزه علمیه خواهران که در محل این کتابخانه انجام شد، ضمن تبریک اعیاد ماه ربیع الاول و هفته پژوهش، اظهار داشت: از رسالت های نبی مکرم اسلام، اکمال  اتمام مکارم الاخلاق بوده و تمام تلاش حوزه های علمیه نیز در این راستا می باشد.

وی ابراز داشت: ما ورثه انبیاء بوده و مدعی هستیم که جا پای این بزرگواران خواهیم گذاشت؛ پس تمام تلاشمان نیز برآن خواهد بود که مکارم اخلاق را به سمت دل های آماده سوق داده و با نوشته های اثرگذار، حرکت بزرگ پیامبران را تداوم بخشیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران خاطرنشان ساخت: تمام تلاش حوزه های علمیه بر آن است که همواره رابطه انسان را با مصدر وحی باز نگاه داشته و این حرکت جزو وظایف بخش های مختلف حوزه اعم از آموزش، پژوهش، تبلیغ، تهذیب و ... می باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: تمام هدف آموزش، پژوهش، تبلیغ و ... انتشار و تولید علم در ساحت معارف اسلامی است و حوزه های علمیه نیز از گذشته تا کنون تمام همت خود را بر این راه گماشته است؛ اما کمال این راه با ظهور حضرت ولی عصر(عج) به دست آمده و در آن زمان است که باب های زیادی از علم باز خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی بیان داشت: امروز می طلبد که تلاشمان را دو چندان نموده تا به باب های بیشتری از علم دست پیدا کرده و نقشه راهی برای سوالات و شبهات باشیم.

وی اظهار داشت: امروز به همت بلند مسئولان فناوری اطلاعات حوزه علمیه خواهران، زیرساخت های جامعی فراهم شده تا بستری برای هدایت و سرایت آموزه ها و معارف دینی به مخاطبان باشد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور ابراز داشت: همچنین در معاونت پژوهش حوزه خواهران نیز حرکت مناسب و تعامل دو سویه خوبی با مرکز فناوری اطلاعات آغاز شده که بسیار ضروری می باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: امروز مدیران، معاونین و کارشناسان مؤمن، متدین و خوش فکری در مجموعه حوزه خواهران داریم که معتقدند این حوزه می تواند و این اقتدار را دارد که در عرصه تولید علم، گام های محکمی بردارد و این دستاورد جز با اعتقاد و برنامه ریزی درست به دست نیامده است.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی تصریح کرد: حوزه علمیه خواهران، فعالیت های خود را از صفر آغاز کرده و همه ناظرین باید توجه داشته باشند که یک حرکتی با قدمت بیست و چندساله به یک سازمان قوی و جنبش و حرکت بزرگ تبدیل شده است.

وی بیان داشت: این کتابخانه، آغاز راهی برای کتابخانه مرکزی حوزه علمیه خواهران بوده و امیدواریم در آینده نزدیک تعداد کتب آن به چندصدهزار جلد برسد.

مدیر حوزه علمیه خواهران کشور اظهار داشت: امروز کتابخانه های مناسبی در قم وجود دارد که باید تلاش کرد امکان استفاده خواهران طلبه از اقصی نقاط کشور از این کتابخانه ها وجود داشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: ان شاءالله مقدمه شهرک پژوهشی حوزه علمیه خواهران نیز از همین مکان استارت خواهد خورد و برای توسعه علم و مباحث کتاب و کتابخوانی، ساختمان های همجوار این کتابخانه را نیز در اختیار معاونت پژوهش قرار خواهیم داد.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی خاطرنشان ساخت: تجهیز کتابخانه مرکزی خواهران نیز از اولویت های ماست که ان شاءالله در بودجه سال آینده، رقم مناسبی را برای این کار اختصاص خواهیم داد.

وی در پایان تصریح کرد: از گذشته تاکنون، رشد و پیشرفت حرکت علمی حوزه متوقف بر بودجه نبوده است؛ چراکه صاحب حوزه، خداوند متعال و حضرت ولی عصر(عج) بوده و کارها را به پیش می برند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha