پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حصاری / معاون پژوهش حوزه خواهران

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران گفت: افق ما برای پشتیبانی از جامعه علمی حوزه علمیه خواهران، کتابخانه ای با بیش از نیم میلیون جلد کتاب خواهد بود تا هم کتابخانه عمومی و هم کتابخانه تخصصی تأمین گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حصاری پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه کتابخانه مرکزی حوزه علمیه خواهران که در محل این کتابخانه انجام شد، ضمن تبریک اعیاد ماه ربیع الاول و هفته پژوهش، اظهار داشت: امروز فاز نخست کتابخانه مرکزی با بیش از 16 هزار جلد کتاب و 6 هزار پایان نامه طلاب خواهر افتتاح خواهد شد.

وی ابراز داشت: افق ما برای پیشتیانی از جامعه علمی حوزه علمیه خواهران، کتابخانه ای با بیش از نیم میلیون جلد کتاب خواهد بود تا هم کتابخانه عمومی و هم کتابخانه تخصصی تأمین گردد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران خاطرنشان ساخت: این کتابخانه، نخستین کتابخانه ویژه طلاب خواهر است که به دنبال آن هستیم تا با ایجاد کتابخانه ای بزرگ و استاندارد، پشتیبانی علمی مناسبی از طلاب خواهر داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حصاری با بیان این مطلب که برای پشتیبانی علمی مناسب، نیازمند به فعالیت هایی می باشیم، تصریح کرد: توجه به اسناد علمی، اطلاع رسانی علمی، ارائه خدمات پژوهشی و ... از جمله این فعالیت های مورد نیاز می باشد.

وی بیان داشت: پراکندگی مدارس حوزه علمیه خواهران در سراسر کشور، شرایط دشواری را برای انجام فعالیت های تحقیقاتی به دنبال دارد و این دشواری و محرومیت را می توانیم با ارائه خدمات پژوهشی به طلاب خواهر تأمین نموده و امیدواریم با حمایت مدیر محترم حوزه های علمیه خواهران، این مهم محقق گردد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران اظهار داشت: امروز این امکان که برای تمام مدارس علمیه خواهران در سطح کشور، کتاب در حد مکفی تأمین شود، دشوار است؛ اما با یک کتابخانه بزرگ مرکزی که در کنار آن خدمات پژوهشی نیز ارائه گردد، می توانیم از مشکلات موجود کاسته و منابع علمی این بزرگواران را تأمین نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین حصاری ابراز داشت: تأمین باکس هایی برای محققین، تأمین کتابخانه دیجیتال و توسعه نرم افزارهای علوم اسلامی از دیگر مواردی است که مد نظر ما بوده و باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی خاطرنشان ساخت: از گذشته تا کنون خواهران طلبه از اقصی نقاط کشور برای مطالعه کتاب های مرجع در قم حضور پیدا می کردند که سبب دشواری های فراوانی برای آنان می شده است؛ اما امروز با ایجاد کتابخانه مرکزی و سامانه کتابداری کاوش، می توان خدمت رسانی مناسبی به این بزرگواران داشت.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: ان شاءالله با راه اندازی شهرک پژوهشی طلاب در قم، مسئولیت کتابخانه مرکزی نیز به این نهاد واگذار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حصاری با اشاره به نرم افزار تحت وب کاوش، بیان داشت: با تولید این نرم افزار، مجموعه کتابخانه های مدارس کشور در یک شبکه به هم پیوسته قرار گرفته و امکان تعامل میان آنان برقرار خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha