چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام سید مصطفی ابراهیمی-معاون پژوهش حوزه قزوین

حوزه / حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به جایگاه پژوهش در حوزه های علمیه، تصریح کرد: اجرای ماموریت های کلان حوزه و روحانیت راهی جز پژوهش ندارد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید مصطفی ابراهیمی، در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر حوزه علمیه قزوین، در سالن اجتماعات مدیریت حوزه استان برگزارشد، گفت: پیشتازی در مرزهای دانش و فناوری، مرجعیت علمی در جهان و تلاش برای برپایی تمدن نوین اسلامی به عنوان چشم انداز علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 و نیز استنباط ، تبیین و تعمیق آموزه های اسلام و مکتب تشیع در عرصه های مختلف علوم و معارف اسلامی، صیانت هوشمندانه از اسلام ناب، نظریه پردازی و تولید علم در حوزه های مختلف علوم اسلامی- انسانی به عنوان مأموریت های کلان حوزه علمیه، راهی جز پژوهش، تعمیق آموخته ها و گسترش مرزهای دانش ندارد.

معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی نظام نوپایی می باشد و پشتیبانی و حمایت، تقویت و اعتلای آن، علاوه بر حضور در صحنه های سیاسی، نیازمند پشتیبانی تئوریک، کار و تلاش علمی است تا نظام سازی در عرصه های مختلف با ماهیت دینی صورت گیرد.

وی افزود: حضور در عرصه تولید دانش دینی و پاسخگویی به نیازمندی های نظام اسلامی وظیه و تکلیف هر فرهیخته حوزوی است و در مقابل این وظیفه حیاتی حتماً باید در پیشگاه خداوند متعال و نسل آینده اسخگو باشیم.

حجت الاسلام ابراهیمی ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارشی از عملکرد معاونت پژوهش حوزه قزوین در سال گذشته پرداخت و با تبیین برخی موفقیت ها و محدودیت ها، خواستار توجه بیشتر مسئولین به امر پژوهش شده و ضمن ابراز امیدواری به تشکیل شورای عالی پژوهش در سطح استان، تشکیلاین شورا را راهکار مناسبی برای سیاستگذاری و اقدام در عرصه ی پژوهش برشمرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha