جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی-لرستان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان لرستان، لباس روحانیت را لباس خدمت به دین و مردم دانست و گفت: با پوشیدن این لباس، رسالت عملی و تبلیغی و خادمی قرآن و دستگاه اهل بیت(ع) طلاب، نمود پیدا می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از لرستان؛ حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میر عمادی، امروز در مراسم جشن تلبس طلاب مدارس علمیه استان لرستان که در مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد برگزار شد، با اشاره به اینکه پوشیدن لباس روحانیت برای طلاب همانند پوشیدن لباس احرام در حج است، گفت: با پوشیدن این لباس رسالت عملی و تبلیغی و خادمی قرآن و دستگاه اهل بیت(ع)  طلاب، نمود پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه لباس طلبه ها لباس افتخار ،زینت و تبلیغ ارزش های قرآنی و دینی است افزود:طلاب و مبلغان باید تلاش کنند تا با درک درست از دین و مفاهیم اخلاقی حافظ و مبلغ ارزشهای اسلام و مکتب جهانی اهل بیت (ع ) در دنیا باشند.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه تحصیل و وارد شدن به عرصه فراگیری علوم دینی شایستگی و لیاقت انتخاب شدن معنوی می خواهد، خاطر نشان کرد: شایستگی تحصیل علوم اسلامی و وارد شدن به عرصه تبلیغ دین، با پوشیدن لباس روحانیت معنا می یابد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به این که تهذیب نفس از جمله اولین عامل در گرایش انسان بسوی تقرب الهی است، افزود: همه انسان ها باید تلاش کنند این تقرب را با دوستی با خدا و اخلاص در امورات معنوی خود، میهمان قلب خویش نمایند.

وی با اشاره به اینکه دومین عامل تقرب به سوی خداوند، داشتن علم و دانش است تصریح کرد:تحصیل در علوم دینی یکی از ویژگی های تقرب بیشتر به سوی خداوند است که طلاب دینی بیشتر از این نعمت بهره مند می شوند.

امام جمعه خرم آباد در پایان با اشاره به این که شرط اول پوشیدن لباس روحانیت لبیک گفتن به امام زمان(عج) است، افزود: طلاب با پوشیدن لباس روحانیت باید مراقب اخلاق، رفتار و گفتار خود باشند و انقلاب اسلامی را به مردم دنیا معرفی کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha