شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام صابري تولايي

حوزه/ مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان با اشاره به هراس دشمنان از گسترش اسلام، گفت: گسترش اسلام در صدر نگرانی های دشمنان ماست و این یعنی مردم دنیا برای دریافت معارف دینی به فعالیت های تبلیغی نیاز دارند.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام احمد صابری تولایی، در همایش تجلیل از مبلغان اربعین حسینی که در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد برگزار شد، ضمن تمجيد حضور شیعیان، مسلمانان و غیرمسلمانان از ملل مختلف در مراسم اربعین، اظهار کرد: گسترش اسلام در صدر نگرانی های دشمنان ماست و این یعنی مردم دنیا برای دریافت معارف دینی به فعالیت های تبلیغی ما نیاز دارند.
وي، اربعین را حرکتی تمدنی، عظیم و بین المللی دانست و عنوان کرد: زمانی می توان در مورد پاسخگویی به نیازهای دینی مردم جهان جدیت داشت که افق گسترده ای به نام صدور انقلاب مبتنی بر معارف اسلامی و شیعی را پذیرفته باشیم.
مدير تبليغ حوزه علميه خراسان افزود: توجه به نیازهای پیرامونی و گرایشات و عشق و علاقه مردم دنیا به مکتب اهل بیت (ع) ضرورت فعالیت جدی مبلغان در عرصه تعلیم، تربیت و تبلیغ را نمایان می سازد.
شأنیت ویژه حضور مبلغان خراسانی در اربعین
وی لزوم معنویت افزایی مبلغین با تمرکز بر زیارت اهل بیت (ع)، توسعه نگاه مبلغین و معرفت افزایی مخاطبین میلیونی را از مهم ترین دلایل اصرار مدیران حوزه علمیه خراسان برای حضور مبلغان در همایش اربعین حسینی برشمرد و تصریح کرد: نفس حضور مبلغان در بستر حرکت عظیم اربعین و لبیک گفتن به ندای رهبر معظم انقلاب برای ما مهم بود.
مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان همچنین بهره گیری از دل های آماده پذیرش، فرصت تبلیغ عملی و فرصت تبلیغ چهره به چهره را از دیگر علل لزوم حضور مبلغان در اربعین معرفی و در مورد اهمیت جهت دهی فکری ناظر به انقلابی گری در این مراسم، عنوان کرد: حضور طلاب حوزه علمیه خراسان در اربعین حسینی شأنیت ویژه ای به نام نشر انقلابی گری داشت و ما در تمامی مراحل آماده سازی مبلغان روی این مسئله تأکید داشتیم.
حجت الاسلام صابری تولایی اضافه کرد: طلاب علوم ديني، پرچمدار انقلاب هستیم و صدور انقلاب به وسیله اخلاق، رفتار و سخنان ما عینیت می یابد.
تلاش گروه های انحرافی برای مدیریت فکری مسلمانان
مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان تأکید کرد: حضور طلاب در اربعین حسینی، تلاش های شبکه های ماهواره ای معاند برای ایجاد شائبه و القاء ذهنیت در مورد مردم دار نبودن حوزه های علمیه را بی نتیجه گذاشت.
وی در مورد حضور جریان های انحرافی هم چون تشیع انگلیسی، وهابیت، انجمن حجتیه و جریان احمد الحسن در این مراسم، گفت: جریان های انحرافی با بذل و بخشش های مختلف، عرضه کتاب ها و جزوه ها و تطمیع مسلمانان سعی دارند مدیریت فکری آن را بر عهده بگیرند.
مبلّغ جهادی، فرصت تبلیغ را به وجود می آورد
حجت الاسلام صابری تولایی ضمن تقدیر از حضور خواهران مبلّغ در اربعین، اظهار کرد: با توجه به مشقّت های تبلیغ در اربعین حسینی، حضور مبلغان خواهر و پوشش تبلیغی خواهران شرکت کننده در این مراسم عظیم، حرکتی جهادی و بی سابقه بود.
مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان افزود: یکی از مهم ترین ویژگی های مبلّغ جهادی این است که از هر فرصتی برای رساندن معارف و کلام اهل بیت(ع) به مردم استفاده کند و فرصت تبلیغ را خود به وجود آورد.
وی اربعین را فرصت ویژه ای برای تبلیغ دین برشمرد و در این رابطه توضیح داد: یکی از ضروریات تبلیغ دین، بسترسازی و ایجاد آمادگی در مخاطب برای دریافت معارف است، در حالی که در اربعین حسینی هیچ نیازی به بسترسازی وجود ندارد و دل ها آماده است.
مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تعداد مبلغان اعزامی از حوزه علمیه خراسان به اربعین حسینی گفت: 200 مبلغ در اتوبوس های شهرداری، 50 مبلغ در مواکب برادران، 120 مبلغ به عنوان روحانی کاروان و 130 مبلغ خواهر در مواکب ویژه خواهران از طرف حوزه علمیه خراسان در این مراسم شرکت داشتند.
حجت الاسلام صابری تولایی ثبت نام، صدور کارت شناسایی و ویزا، تهیه سیم کارت عراقی، تجهیز مبلّغین به دستگاه های صوت و هماهنگی با نهادها و دستگاه های مختلف را از جمله اقدامات مدیریت تبلیغ حوزه علمیه خراسان پیش از اعزام مبلغان به کشور عراق برشمرد.
یادآور می شود، برگزاری همایش هایی در جهت توجیه مبلغان و محتوادهی به آن ها با موضوعاتی چون «ظرفیت های تبلیغ تمدنی اربعین»، «مکالمه عربی به لهجه عراقی»، «جریان شناسی سیاسی - فرهنگی عراق»، کارگاه های توانمندسازی مختلف، ایجاد کانال تلگرامی برای پشتیبانی محتوایی و عرضه کتاب ها، جزوات و نرم افزارهای پرسش و پاسخ مرتبط با تبلیغ اربعین، از دیگر اقدامات معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان در جهت اعزام مطلوب مبلغان به اربعین حسینی بوده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha