جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی میناپور-مدیر حوزه علمیه لرستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان گفت: مبلغان پرچمداران اشاعه دین، بصیرت افزایی، آگاهی بخشی و حافظ ارزش های اسلامی و انقلابی در جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان؛حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور ظهر امروز در مراسم عمامه گذاری رهپویان فقاهت و تزکیه که با عنوان آغاز جشن معرفت در مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد برگزار شد، گفت:به یاد ماندنی ترین روز برای طلاب روز جشن تلبس و پوشیدن لباس خدمت به دستگاه اهل بیت(ع) می باشد.

وی با اشاره به اینکه طلاب و مبلغان سربازان امام زمان(عج) و خادمان قرآن و اهل بیت(ع) هستند تصریح کرد:قدر و منزلت لباس روحانیت به اندازه ای اهمیت دارد که از مبلغان به عنوان پرچمداران اشاعه معرفت اخلاقی و دینی نام می برند.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه طلاب و مبلغان باید با رعایت اصول اخلاقی و ملزومات پوشش لباس روحانیت برای آحاد جامعه به خصوص جوانان الگو باشند خاطر نشان کرد:مبلغان باید با رفتار ،عمل و بیان شیوا در منابر خود تلاش کنند تا معارف ناب اسلامی و مکتب تشیع را در در دنیا تبلیغ،ترویج و نهادینه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور در ادامه با اشاره به اینکه طلاب و مبلغان حوزه های علمیه باید حافظ ارزش های اسلامی و انقلابی باشند، افزود: اجرای موازین اخلاقی و حفظ دستاوردهای انقلابی از جمله رسالت های طلاب و مبلغ جهادی و انقلابی است.

وی با اشاره به اینکه طلاب با پوشیدن لباس روحانیت وارد مرحله رسالت عملی و رسمی تبلیغ خود می شوند، بیان داشت: تزکیه نفس،بالا بردن دانش تبلیغی و دلسوزی و اخلاص از جمله ویژگی های تبلیغ کارآمد و اثر گذار است.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان در پایان با اشاره به این که در کارگاه تلبس طلاب حوزه لرستان ۹۰ طلبه شرکت نموده اند، خاطر نشان کرد: تاکنون ۴۰ نفر از این طلاب که مراحل پرونده طلبگی خود را تکمیل نموده اند، ملبس می شوند و طلاب باقی مانده نیز با اتمام و تکمیل پرونده طلبگی خود به لباس فاخر روحانیت ملبس خواهند شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha