جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد شمس مدیر حوزه یزد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان یزد گفت: وحدت حوزه و دانشگاه به جامعه امید و خودباوری داده و کشور را در مسیر رشد علمی رهنمون می شود .

مدیر حوزه علمیه استان یزد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد؛ ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت دکتر مفتح و و تبریک به مناسبت روز 27آذر ماه روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: یکی از ارزشمندترین یادگار های امام خمینی(ره) بحث وحدت حوزه و دانشگاه است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس از حوزه و دانشگاه به عنوان نهادهایی که نقش مهم در جهت دهی به وقایع و تحولات اجتماعی دارند نام برد و اذعان داشت: نهادهای بسیاری در شکل گیری و جهت دهی جامعه نقش ایفا می کنند که این شکل گیری فقط به کشور و ملت ایران اختصاص دارد.

وی ادامه داد: حوزه و دانشگاه دو رکن بسیار مهم در انقلاب اسلامی ایران هستند که در جهت گیری علمی و عملی ایران، بستگی به میزان کارایی و عملکرد و آنها دارد و حوزه و دانشگاه به منزله دو بالی هستند که باعث ارتقاء سطح مادی و معنوی کشور شده و کشور را به  قدرت علمی تبدیل می کند.

مدیر حوزه علمیه استان یزد خاطر نشان کرد: این دو نهاد به عنوان مغز متفکر و قلب جامعه می باشد، بنابراین برای اینکه علوم انسانی را اسلامی کنیم نیازی به وحدت حوزه و دانشگاه می باشد، البته این وحدت یعنی وحدت و هدف که هدفمان ارتقا سطح مادی و معنوی جامعه است.

وی در ادامه به این نکته اشاره کرد که وحدت حوزه و دانشگاه ، وحدت نخبگان است که باعث نشاط ، هماهنگی و پویایی جوامع انسانی می شود می تواند به جامعه امید ، آرامش ، خودباوری و دوراندیشی دهد؛ وحدتی که موجب انگیزش حداکثری و مانع اتلاف و فرسایش نیروها می شود و نیز تشکیل دهنده پایه های فکری، سازندگی و تربیتی جامعه می گردد.

مدیر حوزه علمیه استان یزد اظهار داشت: در بحث وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت فیزیکی مطرح نیست ، بلکه مهم آن تولیدات علمی است که این دو مرکز می توانند با هم همسو و هم جهت شدن منتشر و تولید کنند و براساس همان، جامعه ای اسلامی را پیش برده و در مدیریت آن سهیم باشیم.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha