جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدهامتان

حوزه/ مسابقات جشنواره مدهامتان با سخنرانی حضرت آیت الله سبحانی ۲۴ آذر در قم آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مرتضی طاهریان عصرامروز در نشست خبری که با موضوع  یازدهمین جشنواره مسابقه مدهامتان برگزار شدگفت: بر اساس ماموریت های تعریف شده در حوزه های مختلف فرهنگی، دینی و قرآنی، یکی از مهمترین برنامه های سالیانه، برگزاری مسابقه جشنواره فرهنگی هنری جوانان، تحت عنوان سلسله جشنواره های فرهنگی است.

رئیس ستاد مسابقات مدهامتان با بیان این که بعضی از این مسابقات هر ساله برگزار می شود و نمونه آن برگزاری مسابقه مدهامتان است افزود: کسانی که در این جشنواره شرکت می کنند، چهره های شاخص قرآنی می باشند که در  مساجد پرورش و تربیت قرآنی شده اند.

 معاون فرهنگی هنری ستاد عالی مساجد کشور با بیان این که این مسابقه به صورت وسیع  و رقابتی برگزار می شود و صرفا مسابقه نخواهد بود بیان داشت: به همین دلیل مهمترین هدف برگزاری، شناساسی استعدادهای قرآنی و ارتقا این افراد است.

طاهریان با بیان این که جشنواره امسال مرحله استانی خود را پشت سرگذاشته عنوان کرد: مرحله کشوری مسابقات  از 24 تا 27 آذر ماه در شهر قم در رشته های، ترتیل و قرائت، تفسیر، اذان، حفظ قرآن کل و  20 جزء برای برادران و کل به همراه  قرائت برای خواهران برگزار خواهد شد.

وی بیان داشت: بهتر است، ابتدا مسابقات در کانون به صورت داخلی بعد مرحله شهر، استانی و کشور برگزار شود و همه تلاش  این است که مسابقات جوانان کشور تبدیل به مسابقات مساجد جوانان جهان اسلام شود.

وی بیان داشت: نفرات اول قرائت وحفظ مدهامتان به صورت مستقیم به مسابقات اوقاف که به صورت کشوری برگزار می شود، اعزام می شوند.

 طاهریان گفت: مسابقات جشنواره از 24  آذر بعد از نماز مغرب در دفتر حضرت آیت الله سبحانی و با سخنرانی معظم له آغاز خواهد شد.

رئیس ستاد مسابقات مدهامتان بیان داشت: این مسابقات به صورت متمرکز در دو روزهای   25 و 26 در مجتمع یاوران مهدی(ع) و اختتامیه آن در روز 17 ربیع الاول  برگزار می شود.

وی افزود: برای اولین بار ثبت نام جشنواره به صورت اینترنتی برگزار شده و حدود 16 هزار نفر ثبت نام کردند و ثبت نام حضوری هم تا ده روز قبل از برگزاری مسابقات استانی بوده است.

رئیس ستاد مسابقات مدهامتان از برگزاری  این جشنواره مدر سال آینده در  مشهد مقدس خبر داد و بیان داشت: بعد از اختتامیه جشنواره  دبیر خانه این جشنواره به مشهد منتقل خواهدشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha