جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کُری تیلِر - تازه مسلمان آمریکایی

حوزه/ از ابتدا می خواستم کشیش شوم. با خاله و دایی ام تاریخ و اعتقادات کلیسا را مطالعه می کردم . خواهان این شدم که زندگی ام را وقف تبلیغ مسیحیت کنم.

خبرگزاری «حوزه» به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد آخرین فرستاده خداوند نحوه تشرف شهروند آمریکایی به دین مبین اسلام را منتشر می کند.

*خودتان را معرفی کنید.

من کُری تیلِر هستم.  27  سالمه از یک خانوده 5 نفری با دو خواهر از آمریکا،  شهر فینیکس می باشم.

*شرایط زندگی در آمریکا سخت است ؟

برای من سخت است، زیرا در آنجا غیر بومی ها را خوب نمی پذیرند . بعضی افرادی که والدینشان از دو طایفه است خیلی سختی می کشند، همچنین مشروبات الکلی من را اذیت می کند، چون مذهبی بودم.

*چه طور یک جوان در محیط آزاد،  مذهبی بوده؟

 از ابتدا می خواستم کشیش شوم . با خاله و دایی ام تاریخ و اعتقادات کلیسا را مطالعه می کردم . خواهان این شدم که زندگی ام را وقف تبلیغ مسیحیت کنم تا به خودم و جامعه ام کمک کنم. به نظر من مردم در آمریکا خدا را از دست داده اند . مسائلی مثل مواد مخدر و الکل خیلی زیاد است . من میخواستم خودم را وقف کنم تا با خدا رابطه بهتری پیدا کنم. به همین خاطر شروع کردم به مطالعه تاریخ کلیسا .

یک روز واقعا از خدا خواستم که راه درست را نشانم دهد و در حال خواندن انجیل بودم که به این جمله رسیدم: اگر راستی را بدانید , راستی شما را آزاد خواهد کرد. سوال من یافتن این حقیقت به صورت کامل  بود. از ته دل از خدا خواستم که راه را به من نشان دهد .

 بعد از مدتی تحقیق به شخصیت پیامبر اعظم (ص) رسیدم . انگار که جهانی کاملا جدید به من نشان داده شد، شخصیت ایشان خیلی معرکه بود از جمله آن قضیه خاکستر که هر روز روی سر ایشان می ریختند . خیلی مهربان بودند در حالی که در همان لحظه در خدمت مردم بودند .

* مهربانی درباره حضرت مسیح (ع) هم هست چرا جذب ایشان نشدید؟

 اگر به آموزه های عیسی توجه کنید  ایشان می گوید؛ منتظر کسی باشید که در راه است . شخصیت دیگری که مهربانی و رابطه با خدا را به شما و جهان آموزش خواهد داد، کسی که رهابخش جهانیان خواهد بود . کسی که   صادق است و کلماتی را می گوید که از سمت خداوند است .

*بین شخصیت های جهان اسلام چه کسی را بیشتر دوست دارید ؟

امام حسین (ع) و امام رضا (ع) برای من بهترین هستند، در مسائل اجتماعی نیز رهبری و آیت الله جوادی عاملی و آیت الله حسن زاده عاملی را دوست دارم. من بعضی از کتاب های آنها را خوانده ام، مثل توحید از رهبری و ولایت از آقای جوادی آملی، از آقای حسن زاده آملی نیز  مقالاتی خوانده ام .

*از لحظه گفتن شهادتین بگویید.

 من در مسجدی در فینیکس شهادتین را گفتم . قبل از پذیرش سردرگم بودم و احساس می کردم وزن جهان روی دوش من است، دنبال کمک خداوند و یاری رسانی ایشان بودم، وقتی فهمیدم این را ه درست است به خدا گفتم، تو من را از خودم بهتر می شناسی و بهتر می دانی به چه سمتی برم و من تسلیم تو هستم، سپس گفتم : أشهد أن لا إله إلا الله و أشهد أنّ محمد رسول الله و  أشهد أنّ علی حجة الله

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha