سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام و المسلمین احمد عابدی

حوزه/مدیر مدرسه حضرت ابوالفضل (ع) قم گفت: پژوهشگران حوزوی و موسسات حوزوی بیش از پیش به دنبال زایش فکری و نگاه خلاقانه و جدید به مسایل باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین احمد عابدی، طی سخنانی در مراسم رونمایی از سایت رسمی موسسه موضوع شناسی احکام فقهی که با حضور اساتید و پژوهشگران این موسسه برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد ماه ربیع الاول به ویژه ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: یکی از رسالت های مهم حوزه های علمیه و موسسات حوزوی ، توجه جدی به علم اندوزی در کنار پژوهش محوری است.

دیر مدرسه حضرت ابوالفضل (ع)(جانبازان) قم با اشاره به تلاش بسیار فراوان رسول الله (ص) و دیگر ائمه اطهار(ع) در راستای تبیین و نشر احکام و معارف الهی گفت: امروز این رسالت بر دوش ماست که به ویژه در فعالیت های علمی و پژوهشی خود به نیازهای جامعه پاسخ دهیم.

این استاد حوزه همچنین ضمن تقدیر از فعالیت های ارزشمند صورت گرفته و موسسه موضوع شناسی احکام فقهی و تلاش های حجت الاسلام و المسلمین فلاح زاده و کلیه همکارانش در این موسسه گفت: وجود این موسسه با نگاه تخصصی به موضوع شناسی احکام فقهی حرکت بسیار خوب و مفیدی بوده که ان شاءالله در آینده برکات آن مشهودتر هم خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به این که در ایام هفته پژوهش نیز قرار داریم، بیان داشت: اهمیت کارهای پژوهشی در حوزه و دانشگاه بر کسی پوشیده نیست منتهای مراتب ما باید در پژوهش به زایش فکری و ایده و فکر نو بپردازیم نه این که فی المثل بخواهیم مطالب کتاب های دیگر را سر هم بندی کرده و به مخاطب ارایه دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدی تصریح کرد: البته شکی نیست که حرف جدید زدن به خصوص در حوزه دین بسیار سخت است چرا که باید مراقب باشیم خدای ناکرده در بیان آیات و شرح احادیث اشتباهی صورت نگیرد، اما در هر صورت آن چه لازم است این که پژوهش باید با نگاه جدید در حوزه تولید علم همراه باشد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha