سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مخالفت کلیساهای آلمانی با صادرات اسلحه به قطر و عربستان سعودی

حوزه/ کلیساهای پروتستان و کاتولیک در آلمان خواستار بازنگری در قوانین صادرات اسلحه به کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه قطر و عربستان سعودی شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از defenseworld، کلیساهای پروتستان و کاتولیک در آلمان خواستاز بازنگری در قوانین صادرات و فروش تسلیحات نظامی آلمانی به کشورهای دیگر به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس شدند.

گفته می‌شود مارتین دوتزمن، رئیس کمیته مشترک مسیحیان ارتدوکس-کاتولیک در سیاست توسعه با مصاحبه به رادیوی آلمانی دویچه وله اعلام کرده که صادرات تسلیحات نظامی آلمان در سال 2015 و نیمه اول سال 2016 به طور بسیار زیادی بالا بوده است.

کارل جاستن، همتای کاتولیک دوتزمن نیز با انتقاد از این واقعیت که59% تسلیحات نظامی آلمانی به خارج از اتحادیه اروپا و ناتو و به اصطلاح به کشورهای جهان سوم فروخته شده است گفت: آلمان در سال گذشته عمدتا سلاح‌هایش را به کشور قطر صادر کرده است که این عمل کاملا غیرقابل قبول می‌باشد، از آن جهت که دولت قطر به فعالی با رژیم عربستان سعودی در درگیری‌های مسلحانه یمن همکاری دارد.

وی افزود: صادرات اسلحه به کشورهای جهان سوم و به ویژه مناطق بحران زده و درگیری تنها در موارد توجیه شده قابل پذیرش است. به همین دلیل است که ما خواهان قانونی جدید و تغییر توجیه‌های افرادی هستیم که موافق صادرات اسلحه هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha