جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رؤسای کلیساهای خاورمیانه

حوزه/ کشیش ساکو گفت: مایه تاسف است که ما در مشرق زمین که مهد ادیان و تمدن ها به شمار می رود، در اوضاعی سرشار از نگرانی و ترس و اضطراب به خاطر شیوع درگیری و جنایت به سر می بریم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، پس از وقوع انفجار تروریستی در یکی از کلیساهیا مصر و کشته شدن جمعی از مسیحیان این کشور در یکشنبه گذشته رؤسای کلیساهای خاورمیانه با صدور پیام های جداگانه این حادثه را به پدر تواضروس دوم اسقف اعظم کلیسای قبطی مصر تسلیت گفته و این حادثه تروریستی را محکوم کردند.

اسقف اعظم قبطی های کاتولیک اسکندریه:

در این زمینه پدر اسحاق اسقف اعظم قبطی های کاتولیک اسکندریه در مصر، حادثه انفجار تروریستی روز یکشنبه در کلیسای العباسیه مصر و کشته شدن ده ها نفر از مسیحیان مصر را به پدر تواضروس دوم تسلیت گفت و افزود: این اقدامات و جنایت ها تاثیری در وحدت مردم مصر نخواهد داشت.

اسقف اعظم یونان:

یوسف سوم اسقف اعظم سریانی های کاتولیک یونان نیز با ارسال پیامی این جنایت و انفجارهای تروریستی دیگر در اماکن مختلف خاور میانه را محکوم کرد هدف از این جنایت ها را ایجاد ترس و هراس و نا امنی در کشورها و ایجاد فتنه میان شهروندان دانست.

وی افزود: این جنایت ها تاثیری در عزم و اراده ما ندارد و باعث خواهد شد وحدت و همبستگی ما بیش از پیش شود.

یوسف سوم همچنین در تماس تلفنی با تواضروس دوم اسقف اعظم قبطیان مصر این حادثه را به وی تسلیت گفت.

اسقف کاتولیک های سوریه

پدر لحّام اسقف اعظم کاتولیک های سوریه نیز با ارسال پیامی برای تواضروس دوم، اسقف اعظم قبطی های مصر گفت: ما و دوستان ما در دمشق با شنیدن خبر انفجار تروریستی در کلیسای مصر شگفت شده شدیم و به این مناسبت تسلیت قلبی خود را به شما و کلیسای قبطی مصر اعلام می کنیم.

وی افزود: برای قربانیان این انفجار ترویستی آرزوی مغفرت و آمرزش دارم و از خداوند برای مجروحان نیز طلب شفا می کنم و از او می خواهم کلیساهای ما را از هر نوع بلا و از شر تررویست ها  و هر خطری حفظ کند.

اسقف اعظم کلیسای مارونی لبنان

پتروس الراعی اسقف اعظم کلیسای مارونی لبنان نیز با ارسال پیامی این مصیبت را به تواضروس دوم و خانواده های قربانیان این حادثه تروریسی و مردم مصر تسلیت گفت و همبستگی کامل خود را با کلیسای قبطی مصر در این مصیبت اعلام کرد و از اسقف جورج شیحان در کلیسای مارونی قاهره نیز خواست به نمایندگی از وی در مراسم تشییع جنازه  قربانیان این حادثه شرکت کند.

رئیس شورای کلیساهای کاتولیک خاورمیانه:

از سوی دیگر پدر رافائل ساکو اسقف اعظم کلیسای کاتولیک عراق و رئیس شورای کلیساهای کاتولیک خاورمیانه ضمن تسلیت این حادثه به پدر تواضروس دوم گفت: ما این اقدام جنایتکارانه و بزدلانه در حمله به محل عبادت خداوند و کشتار انسان های بی گناه در حال عبادت را محکوم می کنیم.

وی افزود: مایه تاسف است که ما در مشرق زمین که مهد ادیان و تمدن ها به شمار می رود، در اوضاعی سرشار از نگرانی و ترس و اضطراب به خاطر شیوع درگیری  و جنایت به سر می بریم و ما عراقی ها نیز از این جنایت ها بی نصیب نبوده ایم و از این رو دعا می کنیم قربانیان این حادثه مشمول آمرزش خداوند باشند و به مجروحان نیز شفا عنایت کند و از مسلمانان و مسیحیان می خواهیم همه متحد و یکصدا باشند.

اسقف اعظم سریانی های ارتدوکس سوریه

افرام دوم اسقف سریانی های ارتدوکس سوریه نیز در پیامی این جنایت و تمام انفجارهیا تروریستی خاورمیانه را محکوم کرد و هدف از آن را بر هم زدن امنیت کشورها و ایجاد فتنه میان مردم دانست.

وی در ادامه از خداوند خواست قربانیان این حادثه را مشمول رحمت و آمرزش خود قرار دهد و به بازماندگان آنها آرامش عنایت کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha