پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی گندمی

حوزه/ مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه الغدیر استان یزد گفت: وحدت حوزه و دانشگاه تنها با برگزاری همایش محقق نمی گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد؛ مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه الغدیر استان یزد،  با تاکید بر لزوم تدبر و اندیشه در آیات قرآن اظهار داشت: در قرآن کریم سه موضوع است که خداوند از مسلمانان و مومنین خواسته که در رابطه با آنها تمام توان خود را به کار بگیرند و از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین علی گندمی خاطرنشان کرد: این سه موضوع تقوای الهی،انس با قرآن و حفظ آمادگی نظامی در مقابله با دشمنان هستند که نقش اساسی در تحقق تمدن نوین اسلامی دارند و در یک جامعه اسلامی باید به آن ها توجه ویژه ای شود.

وی در ادامه با بیان این که در فرهنگ دینی ما دستوراتی که صادر شده اکثراً مربوط به فعالیت های جمعی و منسجم است بر لزوم تقویت وحدت حوزه و دانشگاه تاکید کرد و اظهار داشت:در حوزه وحدت، انسجام در فکر و اندیشه و عمل بین دانشگاه و حوزه های علمیه مهمترین اصل است کا باید به طور تخصصی به آن پرداخته شود.

این محقق حووزی با انتقاد از این که عده ای وحدت حوزه و دانشگاه را محدود به یک همایش مشترک در روز 26 آذر کرده اند افزود: این دو مرکز باید به طور مشترک اصول مشخص و متمرکزی را به‌عنوان رکن فعالیت های خود داشته باشند و با ارتباطی مستمر و هدفمند یکدیگر را تقویت کنند و از نقش موثر خود در جامعه به‌عنوان اصلی ترین مراکز علمی که توجه و نگاه مردم به آن هاست؛ آگاه باشند.

انتهای پیام/3

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha