پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علامه حلی

حوزه / معاون پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر از برگزاری جشنواره علامه حلی دراین استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام  حسین فقیه صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت خورموج با اشاره به موضوع حوزه انقلابی گفت: حوزه انقلابی حوزه ای است که بتواند شبهات جامعه را پاسخ دهد که تنها راه رفع این شبهات داشتن علم و مطالعه است.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه پژوهش باعث تعمیق و گستردگی فهم طلاب نسبت به یک موضوع است ،به برگزاری جشنواره علمی پژوهشی علامه حلی اشاره کرد و بیان داشت: طلاب مدارس علمیه استان تا روز 15 دی ماه مهلت دارند تا مقالات خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی شعار امسال جشنواره علامه حلی را «هر طلبه یک پژوهش و هر استاد دو پژوهش» عنوان کرد و اظهار داشت: طلاب بایستی این جرأت را به خود بدهند و در امر پژوهش ورود کنند و مقالات را بر اساس ساختار علمی آن بنویسند.

حجت الاسلام فقیه افزود: یکی از ضعف های حوزه های علمیه تا پیش از این فردی کار کردن بوده است اما الحمدلله با برنامه ریزی های صورت گرفته این روند در حال اصلاح است.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر یکی از ویژگی های انسان را تفقه در دین دانست و گفت: اگر می خواهید در زندگی دچار روزمرگی نشوید و غذای فکری مردم را تامین کنید چاره ای جز پژوهش ندارید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha