پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سالاری مکی-مدیر حوزه خراسان شمالی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: بر اساس ارزیابی شورای عالی حوزه‌ علمیه خراسان، ۲۲ درصد طلبه‌های خراسان شمالی ممتاز تحصیلی هستند.

به گزارش خبرگزای«حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین حجت سالاری مکی در اجلاس مدیران حوزه های علمیه استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در بجنورد، ضمن خوش آمدگویی و تبریک هفته وحدت اظهار داشت: وجود این طلبه ‌های ممتاز در خراسان شمالی می‌ تواند چشم‌ انداز ترسیم شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای حوزه‌های علمیه را بیش از پیش محقق سازد.

وی در ادامه  با اشاره به اینکه 16 مدرسه علمیه در سطح استان خراسان شمالی وجود دارد، افزود: از این تعداد 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و 6 مدرسه علمیه ویژه خواهران است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه یک هزار و 449 نفر طلبه خواهر و برادر در سطوح یک، دو، سه و چهار در استان مشغول به تحصیل هستند، گفت: 169 استاد برادر و خواهر رسالت تدریس و تعلیم این طلاب را بر عهده دارند.

وی کمبود شدید نیروی انسانی اعم از استاد، مدیر، مسئول آموزشی و نیروی کادر اداری و همچنین وجود مشکلات اقتصادی و ضعف در زیرساخت‌های عمرانی را از جمله مهمترین مشکلات حوزه علمیه خراسان شمالی عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سالاری مکی در ادامه به مشکلات زیرساختی مدارس علمیه استان اشاره کرد و افزود: برخی از مدارس خراسان شمالی با کمبود فضای فیزیکی و کمبود ابتدایی ترین تجهیزات مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه طلاب نقش مهمی در رفع نیازهای فرهنگی و دینی جامعه دارند، گفت: برای جذب بیشتر طلاب در مدارس علمیه استان باید زیرساخت‌ها فراهم شود اما چون بیشتر مدارس علمیه خراسان شمالی امانی و استیجاری هستند، امکان پذیرش بیشتر طلاب علاقمند به تحصیل در حوزه علمیه وجود ندارد که در این خصوص نیازمند کمک خیران هستیم.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha