جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کتاب

حوزه./ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اهمیت جایگاه کتاب و کتابخوانی در جامعه گفت: تنها کتاب می تواند انسان را به معراج فکری و بصیرت برساند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی ظهر امروز در آیین افتتاحیه نمایشگاه بزرگ کتاب در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد اظهارداشت: طبق بیانات مقام معظم رهبری، هیچ‌ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد چرا که آنهایی که با کتاب و کتابخوانی مانوس هستند آگاهی بیشتر و عمیق تری نسبت به مسائل زندگی داشته و به درجات بالای معرفتی در زندگی می رسند.

وی با بیان اینکه کتاب های خوب بدون شک جای خود را در جامعه پیدا می کنند، افزود: به عنوان نمونه کتاب مفاتیح ‌الجنان به خاطر اینکه با دقت نظر و خوب نوشته شده همواره در خانه های مردم در کنار قرآن به عنوان ارزشمندترین کتاب دنیا، جای می گیرد.

امام جمعه بجنورد با تاکید بر اینکه همان‌ طور که قرآن کریم و مفاتیح را همواره مطالعه می کنیم، باید کتاب‌های علمی و معنوی دیگر را نیز مورد مطالعه قرار دهیم، گفت: مطالعه کتاب های مختلف برای آگاهی بخشی به مردم جامعه مفید فایده است.

وی همچنین با ابراز تاسف از مطلوب نبودن جایگاه کتاب در سبد کالای خانواده ایرانی نیز اظهار داشت: باید تمام مسئولان نظام اسلامی برای انتشار و ارتقای فرهنگ مطالعه و کتاب‌ خوانی در جامعه چاره‌اندیشی کنند.

رئیس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی خواستار برگزاری نمایشگاه کتاب در سال های آینده شد و خاطرنشان کرد: برگزاری اینگونه کارهای فرهنگی در استان موجب ارتقای بیش از پیش فرهنگ در جامعه می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha