پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه های علمیه به برکت تلاش ها و از خودگذشتگی های علما و بزرگان دینی احیاء و پابرجا نگه داشته شده است، بیان داشت: اگر تلاش های علمای دین نبود امروز حوزه های علمیه و مبانی دینی جامعه دستخوش توطئه های گسترده دشمنان قرار می گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب حوزه علمیه مصطفی خان ساری با تأکید براین که همه ما در برابر لباس روحانیت وظیفه داریم، گفت: گفتار، اعمال، اخلاق و علم یک طلبه و روحانی می تواند در حفظ و ارتقای جایگاه لباس مقدس روحانیت بسیار اثرگذار باشد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران ادامه داد: طلاب حوزه باید تلاش کنند تا عنوان شاگردی مکتب امام صادق(ع) را به خوبی به جا بیاورند و با علم آموزی به عنوان شاگرد حقیقی مکتب امام صادق(ع) دست پیدا کند. 

وی با بیان این که لباس روحانیت از شأن و جایگاه بسیار والایی برخوردار است، تصریح کرد: مردم این لباس را نشانه دین و روحانیت را سرباز حضرت ولی عصر(عج) می دانند و باید در حفظ این جایگاه تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که حوزه علمیه، روحانیت و طلاب در تاریخ همواره در مسیر نشر و گسترش دینی و مبانی اسلامی گام برداشته است، تصریح کرد: حوزه علمیه و طلاب درد دین داشته و دارند و در این مسیر صادقانه و بدون هیچ چشم داشتی قدم برداشته اند. 

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که یک طلبه تا خود شناخت صحیحی از مبانی دینی نداشته باشد نمی تواند آن را به مردم انتقال دهد، تصریح کرد: طلبه باید حرف خدا و پیامبران را به خوبی درک کند و آن را به مردم به شیوه ای اثرگذار انتقال دهد.

وی، با تاکید بر این که بی توقع ترین و با انگیزه ترین قشر نسبت به نظام ،حوزویان هستند، گفت: حوزه های علمیه و علما در تاریخ خالصانه همه توان خود را در جهت تقویت اسلام و انقلاب به کار گرفتند که امروز شاهد عزت و عظمت اسلام و انقلاب در جهان هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری در ادامه سخنان خود تحصیل علم دین یکی از مسائل مهم برای یک روحانی و طلبه دانست و گفت:  علی رغم این که همه علوم در جامعه مفید است، اما علم دین از ارزش و جایگاه والایی در جامعه برخوردار است.

مدیر حوزه علمیه مازندران، عمل و تقوا را از دیگر نیازمندی های طلاب برای رسیدن به تعالی و سعادت دانست و خاطرنشان کرد: عالم بی عمل همچون درخت بی ثمر است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری در ادامه با تأکید بر این که طلاب باید در دوران تحصیل به نوشتن عادت کنند، گفت: یک طلبه  و روحانی باید آنچه که یاد گرفته را بنویسد و  باید علم را با کتابت زندانی کرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران همچنین بر ضرورت همراهی و همگامی روحانیت با مردم تأکید کرد و افزود: روحانیت جزیی از مردم است که هیچ گاه جدا شدنی نیست و روحانیت نیز نباید خود را جدای از مردم بداند، بلکه همواره باید در کنار مردم بماند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که باید حرمت مردم حفظ شود، خاطرنشان کرد: احترام به  مردم و جامعه هیچ گاه نباید فراموش شود و یک طلبه و روحانی در احترام به جامعه و اجرای قوانین باید الگوی جامعه باشد.

وی با بیان این که حوزه های علمیه به برکت تلاش ها و از خودگذشتگی های علما و بزرگان دینی احیاء و پابرجا نگه داشته شده است، بیان داشت: اگر تلاش های علمای دین نبود امروز حوزه های علمیه و مبانی دینی جامعه دستخوش توطئه های گسترده دشمنان قرار می گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha