جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام قدرتی کرمانشاه

حوزه / مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان گفت: سبک زندگی توحیدی مهمترین ویژگی زندگی شهیدان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان؛ حجت الاسلام قدرتی امروز در یادواره شهدای حرم که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرّم آباد برگزار شد، گفت: یکی از واژگانی که در ادبیات فارسی ما از ادبیات معرفتی سرچشمه می گیرد واژه شهید است  لذا برای توسعه فرهنگ این واژه در بطن جامعه باید همتی والا داشته باشیم.

وی افزود:مهمترین ویژگی زندگی شهیدان زندگی توحیدی است و تمام تار و پود زندگی شهید به معرفت آمیخته است و باید ابعاد وجودی و ویژگی های شخصیتی شهدای والامقام را به جامعه معرفی نمود.

حجت الاسلام قدرتی تصریح کرد:اگر از منظر معرفتی و ملکوتی به شهیدان نظر کنیم مشاهده می کنیم شهیدان دارای شهود هستند و شهید در محضر الهی شهود دارد و این واژه بدین معناست که او می بیند و مشاهده می کند.

وی با اشاره به اینکه شهیدان محضر الهی را با چشم دل درک می کنند، افزود: شهید به وجه اللّه نظر می کند و این نظر گویای ایمان راسخ و یقین آسمانی شهیدان است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان با اشاره به این که شهدا با نثار خون خود در راه حفظ ارزش های اسلام و انقلاب شجاعت و جانفشانی خود را به نمایش می گذارند، تصریح کرد: در این برهه از زمان نیز شهدای مدافع حرم با دفاع از حریم اهل بیت(ع) اجازه تعرض دشمنان اسلام به حرم اهل بیت(ع) را نخواهند داد.

حجت الاسلام قدرتی در پایان با اشاره به این که شهدا بهترین الگو و اسوه برای جامعه و جوانان هستند، افزود: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهدا به جامعه به خصوص نسل جوان ضروری است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha