جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حسن ترابی - امام جمعه بروجرد

حوزه/ امام جمعه بروجرد گفت:زکات میوه درخت ایمان و عملی صالح برای زندگی انسان است و روحانیون باید فرهنگ پرداخت زکات را توسعه دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی، ظهر امروز در جلسه شورای زکات بروجرد با اشاره به اینکه پرداخت زکات دلیلی بر باور و اعتقاد ما به معاد است افزود:جرم عدم پرداخت زکات همانند خیانت به خداست و باید با اعتقاد به معاد موجبات توسعه و گسترش فرهنگ پرداخت زکات را در جامعه فراهم نماییم.

وی با اشاره به اینکه مبلغان نقش موثری در نهادینه کردن پرداخت زکات در جامعه دارند، تصریح کرد: روحانیون و فعالان دینی و فرهنگی با بیان آثار و برکات زکات در بین مردم بخصوص روستاییان فرهنگ پرداخت زکات را در جامعه نهادینه کنند.

امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه شهرستان بروجرد با ۶۹ هزار هکتار زمین زراعی رتبه اول استان و رتبه سوم کشور را در بحث پرداخت زکات دارد خاطر نشان کرد:این موضوع نشان از اعتقاد راسخ مردم این دیار به فرامین قرآنی است.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی بیان داشت:۶۰ درصد از زکات جمع آوری شده صرف کمک به فقرای همان روستا و ۴۰ درصد نیز برای عمران و آبادانی روستا با اولویت بازسازی و ساخت مساجد و حسینیه ها هزینه می شود.

در ادامه حجت الاسلام حسن سعیدی، مسئول دبیرخانه شورای زکات شهرستان بروجرد گفت:۴۵ روحانی مبلغ زکات در ۸۵ روستای شهرستان بروجرد کار تبلیغ و جمع آوری زکات را بر عهده دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha