پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
۲۹ سالگرد حماس

حوزه/ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در ۲۹ امین سالگرد تاسیس خود ضمن بیانیه ای از و منازعات بین جهان عرب که سبب شده است مساله فلسطین از کانون توجه مسلمانان خارج شود گلایه کرد و خواستار اتحاد امت اسلامی شد.

به گزارش سرویس بین الملل «حوزه» جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" در 29 امین سالگرد تاسیس خود ضمن بیانیه ای ابراز داشت:‌حماس از همان روز اول و با وجود تمام توطئه ها و دشمنی ها و سرکوب ها و محاصره، هیچ گاه بر ذره ای از خاک فلسطین مصالحه نکرده است و  از هیچ حقی از حقوق مردم فلسطین خواه حقی کوچک یا بزرگ نگذشته است.

در ادامه بیانه آمده است: ما در این راه هزینه های بسیار داده ایم؛ شهداء و رهبرانمان را فدا کرده ایم؛ تبعید و زندان و حصار را تحمل کرده ایم و با دشمنی ها به صورت پی در پی مقابله کرده ایم، زیرا ما جنبشی مقاوم هستیم که راهمان را می شناسیم و ارزش آن را درک می کنیم. دوباره تاکید می کنیم که تمام فلسطین متعلق به مردم فلسطین در هر نقطه ای از جهان که زندگی می کنند می باشد و حق بازگشت به سرزمین های مادری برای تمام فلسطینی ها محفوظ است و عقب نشینی از این حق، جرم است و تمام پناهندگان باید به سرزمنین خود که از آن رانده شده اند بازگردند.

این بیانیه با تاکید بر این که مقاومت و به خصوص مقاومت مسلحانه تنها راه برای آزاد سازی فلسطین است تصریح کرد:‌مقاومت یک حق دینی است که تمام ادیان آسمانی و زمینی آن را تایید می کندد و آزادسازی بدون مقاومت ممکن نیست. قدس با تمام مقدسات اسلامی و مسیحی آن برای ما جایگاهی مقدس دارد و کناره گیری از آن جایز نیست و تمام آنچه اشغالگران درصدد تحمیل بر ملت فلسطین می باشند باطل است و هر آنچه بر اساس باطل بنا نهاده شود از بین رفتنی است.

جنبش حماس تاکید کرد: هرگز اشغالگران را به  رسمیت شناختن نمی شناسیم و هیچ گونه توافق نامه یا تفاهم نامه یا سازشی که حقوق مردم فلسطین را ضایع کند را نمی پذیریم و اعلام می کنیم آزاد سازی فلسطین در درجه اول یک وظیفه فلسطینی است و در مرتبه بعد وظیفه ای عربی و اسلامی است و حتی مسئولیتی انسانی بر اساس عدالت و حقوق بشر است.

حماس با گلایه و ابراز ناراحتی از درگیری ها و منازعات بین جهان عرب که سبب شده است مساله فلسطین از کانون توجه مسلمانان خارج شود تاکید کرد: ما به ضرورت وحدت امت اسلامی و همزیستی مسالمت آمیز بین ارکان دینی و مذهبی و نژادی آن ایمان داریم و تاکید می کنیم باید از هر آنچه ممکن است باعث شکستن وحدت این امت شود پرهیز کرد.

این بیانیه هر گونه تلاش برای سلطه یافتن برا امت عربی و اسلامی و دزدیدن ارزش ها و ثروت های این مت و کاشتن نهال دشمنی و تفرقه بین فرزندان امت را مردود دانست و تمام انواع اشغالگری و ظلم و تجاوز در جهان را محکوم کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha