شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام علی عباسی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: جدایی حوزه و دانشگاه مهم ترین خواسته دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی است و امروز باید دانشجویان و طلاب با بصیرت اجازه تفرقه افکنی را به دشمنان ندهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام  والمسلمین علی عباسی، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) قزوین به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: آرمان وحدت حوزه و دانشگاه میراث ماندگار امام خمینی (ره) است و باید بیش از پیش مورد توجه این دو نهاد قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) در رابطه با وحدت حوزه و دانشگاه، بیان داشت: امام (ره) در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه می‌فرماید: ائتلاف این دو قشر یعنی ائتلاف همه ملت؛ لذا امروز حوزه و دانشگاه باید در مسیر تحقق وحدتکامل گام بردارند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در موضوع وحدت حوزه و دانشگاه می فرمایند "وحدت حوزه و دانشگاه گمشده‌ای است که باید آن را بیابیم تا مجموعه نظام آموزشی و علمی ـ فرهنگی کشور به عنوان پیکر واحد در راستای مصالح عالیه اسلامی قرار گیرد".

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: این دو نهاد در عرصه علم و دانش نیازمند یکدیگرند و در عرصه پیشرفت و تأمین نیازهای کشور باید با هم همکاری کنند.

وی خاطرنشان کرد:  فاصله میان این دو مرکز مهم علمی کشور مهم ترین خواسته دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی است و امروز باید دانشجویان و طلاب با بصیرت اجازه تفرقه و جدایی بین این دونهاد را به دشمنان ندهند.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد:  فعالیت های علمی حوزه های علمیه و دانشگاه ها مکمل یکدیگر هستند و اعتلای ایران اسلامی را به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام  والمسلمین عباسی با اشاره به این که تحصیل و تهذیب در مراکز علمی حوزه و دانشگاه باید توأمان باشد، بیان داشت:  دانشجویان و طلاب مدارس علمیه نباید نسبت به مسائل کشور بی تفاوت باشند.

وی به نقش موثر شهید آیت الله مفتح در وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و افزود: این شهید عزیز پیشگام  در وحدت حوزه و دانشگاه بود و در راه تحقق این اندیشه و آرمان بلند تلاش های ماندگاری از خود به یادگار گذاشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha