جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مولوی فاروقی

حوزه/ امام جمعه اهل سنت شهرستان بیرجند با بیان این که هفته وحدت،بهترین فرصت نمایش انسجام جهان اسلام است،گفت:امت اسلامی در سایه چتر وحدت، از توطئه های دشمنان مصون می ماند.

مولوی غلام حیدر فاروقی امام جمعه اهل سنت بیرجند در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند،ضمن تبریک هفته وحدت،اظهار کرد:مسئله وحدت،یک مسئله جدید نبوده بلکه مسئله ای است که از صدر اسلام تاکنون همواره مطرح بوده است و حتی در قرآن کریم نیز چند مرتبه به این موضوع اشاره شده است.

وی رمز پیروزی اسلام را ،حفظ وحدت دانست و تصریح کرد:حفظ وحدت،از جمله موضوعات مطرح  در گذشته،حال و آینده است و نباید نادیده انگاشته شود.

امام جمعه اهل سنت شهرستان بیرجند خاطرنشان کرد:در سال های اخیر شاهد افزایش کشتار در بین جوامع مسلمان هستیم و این کشتار مسلمانان به صورت فجیع،در تاریخ بی سابقه بوده است که اگر خواسته باشیم ریشه یابی کنیم،باید بگوییم که عدم وحدت مسلمانان،سبب این موضوع شده است.

فاروقی با اشاره به جمله  معروف "تفرقه بینداز،حکومت کن"،عنوان داشت:بر کسی پوشیده نیست که دشمنان اسلام و انقلاب، از عدم اتحاد مسلمانان،سوء استفاده نموده و متاسفانه دود آن به چشم خود مسلمانان وارد می شود.

وی با تاکید بر این نکته که جهان اسلام همواره نیازمند وحدت است،اذعان داشت:کسانی که تفرقه اندازی می کنند در حقیقت،شیعه انگلیسی و سنی آمریکائی هستند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان بیرجند مسلمانان دنیا اعم از شیعه و سنی را،دارای پیامبر،کتاب و اعتقادات یکسان دانست و متذکر شد:آنچه مسلم است آن است که با زبان و شعار،وحدت ایجاد نمی گردد و مسلمانان باید به معنی واقعی  کلمه در کنار همدیگر قرار بگیرند.

مولوی فاروقی اذعان داشت:وحدت شیعه و سنی، از اندیشه هایی است که به ویژه در دوران معاصر و همزمان با استعمار و مشکلات سیاسی و بین المللی مسلمانان ضروری تر به نظر می رسد.

وی  در پایان با بیان این که وحدت جهان اسلام،رمز پیروزی علیه دشمنان است،اظهار داشت:همان طور که اشاره شد جهان شاهد جنایت های گروه های تکفیری  است که به نام شیعه و سنی به جنایت می پردازند و بهترین راه مقابله و مواجهه  در این خصوص،حفظ وحدت همه مسلمانان جهان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha