پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام علی میناپور-مدیر حوزه علمیه لرستان

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان لرستان گفت: وظیفه حوزه و روحانیت حفظ وحدت در سایه ولایت است.

حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرّم آباد با تبریک سالروز میلاد باسعادت نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهارداشت: طلاب و حوزه های علمیه با الهام گرفتن از سیره سعادت بخش رسول گرامی اسلام (ص) و مکتب نورانی اهل بیت (ع) در طول تاریخ منادی وحدت بوده اند و همواره در انسجام و تحکیم وحدت اسلام و مسلمین تلاش خود را به کار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد و تحکیم وحدت، نیاز همه جانبه امت اسلامی است تصریح کرد:حوزه های علمیه باید در راستای رسالت خود با مجاهدت و دلسوزی نه تنها وحدت و انسجام اسلامی را در بین آحاد جامعه ایجاد و تقویت نمایند بلکه تلاش کنند تا جوامع اسلامی را در سایه تفرقه و انشقاق نیز نجات دهند.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان خاطر نشان کرد:طلاب علوم دینی و مبلغان اگر در رسالت تبلیغی خود با تاسی به رسول گرامی اسلام (ص) و اهل بیت (ع) مردم را به همبستگی دعوت نمایند بسیاری از مشکلات و گرفتاری های جامعه به برکت این تاسی حل خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور در ادامه با اشاره به اینکه همدلی و بصیرت و داشتن روحیه انقلابی و جهادی نیاز امروز تحکیم وحدت است افزود:این تحکیم وحدت تنها در سایه ولایت محقق خواهد شد که در این خصوص وظیفه روحانیت شیعه و حوزه های علمیه سنگین تر خواهد گردید.

وی با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه خط مقدم دفاع از ارزشهای اخلاقی و ارزشهای والای اسلام هستند تصریح کرد:طلاب و روحانیت پرچمدار حفظ دین و ارتقای ارزشهای اسلام و افسران دفاع این عرصه هستند و باید با بصیرت و روشنگری در جهان نسبت به تبیین این فرهنگ قدم بردارند.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان در پایان با اشاره به اینکه ملت های مسلمان باید در سراسر جهان به قوی تر شدن جهان اسلام فکر کنند خاطر نشان کرد:وظیفه روحانیت در عرصه بیداری اسلامی حفظ دستاوردها و معرفی اسلام و ارزشهای ناب آن به جهان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha